×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۳۹۷  
false
true
رسانه‌های اجتماعی ،روابط‌عمومی و تبلیغات

 

پایشگر_در روزگار کنونی، تغییر رفتار و رویکرد مخاطب برای دریافت سرویس و خدمات، مدل‌های نوین ارتباطی و تبلیغی را طلب می‌کند.
گسترش روزافزون رسانه‌های اجتماعی و تحولات عظیم سالیان اخیر در فراگیر شدن تکنولوژی‌های نوین و گردش سریع اطلاعات، تغییرات اقتصادی بسیاری را به دنبال داشته است، به ‌نحوی که اقتصاد با تمامی مؤلفه‌هایش، همچون بازاریابی و اشتغال فیزیکی، به سمت ایجاد ارزش‌افزوده برای مخاطب در بازارهای جدید سوق پیدا کرده و از مبادلات اقتصادی برحسب محیط جغرافیایی به مبادلات اقتصادی در فضای فراگیر مجازی تبدیل شده است.
همچنین، شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات نیز، به‌عنوان یکی از اولین حوزه‌هایی که تحت‌تأثیر قرار گرفته، به دلیل گسترش تعاملات مجازی، دچار تغییرات و دگرگونی‌های فراوانی شده‌ است و فعالان این حوزه ‌بایستی ضمن درک این موضوع با تحلیل مناسب شرایط بازار، ابزارهای هوشمند و رسانه‌های اجتماعی را به کار گیرند و همگام با این تغییرات، در راستای جلب نظر مخاطبان، حرکت کنند.
روش‌های مختلف و متنوع در زمینۀ جذب و اقناع مخاطب، به‌عنوان مؤلفه‌ای تأثیرگذار بر تبلیغات نوین، راه را برای دستیابی صاحبان کالا و خدمات به بازارهای گوناگون هموارتر کرده است و در این میان، ارائۀ ایده‌های جدید و جذاب نقشی غیرقابل انکار در این موفقیت خواهد داشت.
درنهایت باید گفت که امروزه مرز بین روابط‌عمومی و تبلیغات تقریباً از میان برداشته شده و فعالان حوزۀ روابط‌عمومی، به‌عنوان هستۀ مرکزی سازمان، در ایجاد ارتباط با محیط بیرونی، با استفاده از ابزارها و رسانه‌های اجتماعی و برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبان خود، ضمن شناسایی نیازهای اصلی آن‌ها و ارائۀ راهکارها و راهبردهای متنوع تبلیغاتی سعی در جذب حداکثری مشتری برای سازمان متبوع خود دارند.
از سوی دیگر، حوزۀ تبلیغات نیز بدون داشتن پشتوانۀ فکری قوی و شناخت مناسب از طرز تفکر و نحوه تعامل با مشتری، قادر به انجام صحیح وظایف محولۀ خود نیست و نیاز دارد با به کارگیری نظرات و بازخوردهایی که روابط‌عمومی به ‌دست آورده است، کمپین‌های متنوع و ایده‌های تبلیغاتی اثربخش طراحی کند.
به ‌همین دلیلِ گفته‌شده و ده‌ها دلیل ناگفتۀ دیگر، می‌توان اذعان کرد که فعالیت‌های روابط‌عمومی و تبلیغات در حوزۀ جذب مخاطب، به نوعی با یکدیگر ادغام شده‌اند و فعالیت هر کدام بدون دیگری ناقص و ناکارآمد خواهد بود.

علی شوقی‌بنام، مدیرمسوول ماهنامه فرهنگی و هنری چهارگوش

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false