×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تغییر نظام سرمایه‌گذاری در بورس تهران/رشد بازار تا سال بعد مثبت است

تغییر نظام سرمایه‌گذاری در بورس تهران/رشد بازار تا سال بعد مثبت است

اخبار بورس پایشگر- هفته گذشته، بازار رنگی سرخ داشت و فشار عرضه در اکثر نمادها محسوس بود؛ اما در آغاز این هفته بورس تهران شاهد آغاز موج صعودی دیگری بود و به نظر می‌رسد جریان نقدینگی به سمت دیگری روانه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره شرکت سبد گردان هدف در گفتگو با بورس نیوز در پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه اظهارکرد: به نظر می‌رسد روند کلی بازار سرمایه تا سال آینده مثبت باشد و رشد این بازار، ادامه خواهد داشت؛ با توجه به تغییراتی که در ساختار بورس و اصلاح نظام سرمایه‌گذاری رخ داده، این رشد حتی می‌تواند بیش از یک سال تداوم داشته باشد.

وی افزود: البته بازار سرمایه کماکان با یک بازار حرفه‌ای فاصله بسیار داشته و مردم به شکل مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌کنند و از سوی دیگر، مدیران بورس و فرابورس، رشد کدهای بورسی صادرشده را اتفاقی افتخارآمیز ارزیابی می‌کنند؛ درحالی‌که باید هدف، افزایش کدهای مدیریت حرفه‌ای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبد گردان باشد.

این فعال بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب‌تر برای سرمایه‌گذاری گفت: اقتصاد کشور تحت تأثیر تنش‌های سیاسی و تحریم‌ها قرار دارد و به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که از تنش‌های سیاسی، کمترین آسیب را ببینند، بیشتر مورد اقبال بازار واقع خواهند شد.

حقانی نسب ورود جریان‌های مالی از بازارهای موازی را در این رشد بی‌تاثیر ندانست و تصریح کرد: البته ورود جریان مستمر نقدینگی (از سمت بازارهای سوداگرانه ارز، ملک، طلا و حتی سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک‌ها که در حال حاضر دچار رکود شده‌اند) به بازار سرمایه چشم‌انداز این بازار را بسیار مثبت کرده است.

وی تاکید کرد: در ۶ ماهه آتی، صنعت بانکداری، تبدیل به لیدر بازار خواهد شد و از سوی دیگر هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری چند رشته‌ای که بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌آنها خارج از بورس بوده و در شرایط فعلی مترصد عرضه‌اولیه زیرمجموعه‌های غیر بورسی خود در بازار هستند نیز می‌توانند جزو سهم‌های جذاب قرار بگیرند.

این کارشناس بازارسرمایه اضافه کرد: همچنین سهم شرکت‌هایی که برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌های داشته و شفافیت بیشتری در صورت‌های مالی خود اینجاد کنند نیز پتانسیل رشد برای آنها محفوظ است البته سهم‌های صنعت غذایی نیز مستعد رشد بوده و برای سرمایه‌گذاری جذاب خواهند بود.

حقانی نسب در خاتمه تصریح کرد: بودجه سال آتی نیز می‌تواند به‌عنوان یک پارامتر در روند سودآوری بعضی صنایع، اثرگذار باشد و تدوین بودجه در نیمه دوم سال نیز، وضعیت و ابهام برخی از صنایع را روشن خواهد کرد.

false
true
false
false

true