×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موج ناآرام نمایندگان برای انتقال آب‌خزر

موج ناآرام نمایندگان برای انتقال آب‌خزر

اخبار سیاسی پایشگر- جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قرار گرفتن در جایگاه هیئت رئیسه، نسبت به انتقال آب دریای خزر اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از بررسی رد طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۲۰۶ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به یکباره جمعی از نمایندگان استان‌های شمالی در جایگاه هیئت رئیسه قرار گرفتند و برای دقایقی، نظم جلسه علنی را بر هم زدند.

قضیه از این قرار بود که این نمایندگان با در دست گرفتن برگه‌هایی، اعتراض خود را نسبت به انتقال آب دریای خزر نشان دهند.

در این برگه نوشته شده بود که «ملت اجازه نابودی دریای خزر را نمی‌دهند. بلایی را که بر سر زاینده‌رود و دریاچه ارومیه آوردید، درباره دریای خزر تکرار نکنید. انتقال آب دریای خزر، مساوی با نابودی محیط‌زیست است #نه به انتقال دریای خزر».

مهرداد لاهوتی، قاسم احمدی لاشکی، اردشیر نوریان، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، محمدحسین قربانی، جبار کوچکی‌نژاد، کاظم دلخوش، نبی هزارجریبی، قرجه طیار، علی نجفی خوشرودی، ولی اسماعیلی و عبدالله رضیان، نمایندگانی بودند که در جایگاه هیئت رئیسه قرار گرفتند و اعتراض خود را مطرح کردند.

پزشکیان که ریاست جلسه را بر عهده داشت، خطاب به این نمایندگان گفت: شما خلاف آئین‌نامه عمل می‌کنید و این اقدام شما برخلاف قانون است.

رفته‌رفته این نمایندگان از جایگاه هیئت رئیسه پایین آمدند و جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آرام شد.

false
true
false
false

true