×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در شش ماهه نخست سال

صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در شش ماهه نخست سال

اخبار بانک و بیمه پایشگر- مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری این منطقه اقتصادی طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از معدن نیوز: مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از صادرات ۷۱۰ میلیون دلاری این منطقه اقتصادی طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

حسن خلج طهرانی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۳٫۱ میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج فارس وارد بازار داخل و منطقه شد.

وی در تشریح تولیدات این منطقه اقتصادی، اظهار داشت: حدود ۷۲۰ هزار تن اسلب و ۸۲۰ هزار تن آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان تولید شده است. همچنین طی این مدت، تولید ۷۲۰ هزار تن آهن اسفنجی توسط فولاد کاوه جنوب به ثبت رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: شمش آلومینیوم تولیدی بیش از ۳۱ هزار تن و شمش روی تولیدی نیز بیش از ۳ هزار تن بوده است.

وی افزود: در ۶ ماهه ابتدای امسال ۲۳۵ هزار تن بریکت گرم در صبا فولاد تولید شده است.

وی به آمار بیلت تولیدی در این منطقه نیز اشاره کرد و افزود: فولاد کاوه جنوب ۵۹۵ هزار تن و فولاد جنوب ۹ هزار تن بیلت در این برهه زمانی تولید کرده اند.

خلج طهرانی توجه به چشم اندازهای صادراتی را سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای کشور دانست و گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات معدنی و فلزی از منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در شش ماهه نخست امسال صادر شده است.

وی ارزش دلاری این صادرات را حدود ۷۱۰ میلیون دلار خواند و افزود: رول مبارکه با ۲۷۶ میلیون دلار و اسلب فولاد هرمزگان با ۱۷۷ میلیون دلار بیشترین ارزش صادراتی را برای منطقه به ارمغان آورده اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن سپاس از خدمات کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد.

false
true
false
false

true