×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
برهم صالح: جنگ ایران و آمریکا برای همه فاجعه‌بار خواهد بود

برهم صالح: جنگ ایران و آمریکا برای همه فاجعه‌بار خواهد بود

اخبار بین الملل پایشگر- رئیس جمهور عراق با بیان اینکه نگران وقوع درگیری میان ایران و آمریکا است، تاکید کرد که چنین اتفاقی به هیچ وجه به نفع کشورش نیست چراکه ایران، همسایه قدرتمند عراق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، برهم صالح رئیس جمهور عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری اکسیوس به سوالاتی پیرامون روابط بغداد با سایر کشورها از جمله ایران و آمریکا پاسخ داد.

برهم صالح گفت که دیگر اطمینان ندارد می‌تواند روی آمریکا به عنوان یک متحد حساب کند و شاید آماده باشد روابط عراق با سایر کشورها، همچون ایران و روسیه را مجددا مشخص کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نگران وقوع یک جنگ میان ایران و آمریکا است، خاطر نشان کرد: چنین جنگی برای همگان فاجعه‌بار خواهد بود.

رئیس جمهور عراق افزود: اگر چنین اتفاقی بیفتد، عراق قادر نخواهد بود میان ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند. حقیقت این است که به نفع بغداد نیست، بخواهد به همسایه قدرتمند خود (ایران) آسیب برساند.

صالح تصریح کرد: ایران همسایه عراق است. ما هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم. بنابراین، نمی‌توانیم خواهان یک ایران دچار مشکل باشیم. این به هیچ وجه به نفع عراق نیست.

وی در ادامه از آمریکا نیز به عنوان متحد عراق یاد کرد و گفت که خواهان ادامه این رابطه است.

رئیس جمهور عراق همچنین بیان کرد: ما به‌طور قطع نمی‌خواهیم که خاک کشورمان (برای جنگ) مورد استفاده قرار گیرد. ما باید برای جلوگیری از آن تلاش کنیم زیرا عراق نمی‌تواند چنین چیزی را تاب بیاورد و نجات پیدا کند.

برهم صالح تاکید کرد که وقوع جنگ میان ایران و آمریکا خارج از کنترل خواهد بود.

بنابر این گزارش، آمریکا در حال حاضر بیش از پنج هزار نیروی نظامی در عراق دارد و این مسئله می‌تواند این کشور را در برابر هر گونه درگیری با نیروهای آمریکایی در منطقه آسیب‌پذیر کند.

false
true
false
false

true