×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وقتی پول تو جیبی دانش آموزان هدفمند می شود

وقتی پول تو جیبی دانش آموزان هدفمند می شود

اخبار بانک و بیمه پایشگر-در طرح سپهر دانش، بانک صادرات با ارائه کارت های بانکی دانش آموزی و ایجاد زمینه های لازم برای آشنایی با امور بانک و فرآیندهای نوین در عرصه پرداخت، تلاش کرده تا ضمن ایجاد منافعی برای بهره گیران این طرح، دغدغه خانواده ها در شیوه هزینه کرد پولی که در اختیار فرزندان خود قرار می دهند را مرتفع نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ،نقش فرهنگ سازی و ایفای جایگاه لیدری برای انجام مسئولیت های اجتماعی در برخی بخش ها، از جمله وظایفی است که در یک نهاد اقتصادی پویا برای بانک ها متصور است. تلفیق این نقش عمل به مسئولیت های اجتماعی با چاشنی فعالیت های اقتصادی یکی از مرزهای باریکی است که بانکها و موسسات بزرگ مالی باید بتوانند با صورت دادن این ترکیب، اثرات آن را هم برای جامعه و هم برای خود بانک به میزان مطلوب افزایش دهند.
در کشور ما به دلیل ممنوعیت فعالیت و افتتاح حساب بانکی برای کودکان و افراد زیر سن ۱۸ سال، آموزش فرآیندهای اقتصادی و از جمله موضوعات مرتبط با بانکداری مغفول مانده و متاسفانه در سیستم آموزشی نیز به این بخش تا پایان دوران تحصیل در مدارس، توجهی نمی شود. در صورتی که نسل امروز کودکان دارای تجربه دیجیتالی متفاوتی از نسل های پیشین هستند و با گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و پرداخت های آنلاین از یکسو و دانش دیجیتال نسل جدید از سوی دیگر، اعمال این محدودیت ها در شکل عملی چندان قابل انجام نیست.
بدیهی است در چنین شرایطی بانکها به عنوان قدرتمندترین نهادهای مالی در کشور نمی توانند از این خوان گسترده به سادگی چشم پوشی کنند و در کنار وظیفه فرهنگ سازی باید بتوانند منافع اقتصادی خدمات گیرندگان و بانک را نیز تامین کنند.
با توجه به سرعت انتقال فناوری های دیجیتال و مالی به نسل جدید و شتاب در عرصه تکنولوژی های مالی، امروزه آشنایی و آموزش فرآیندهای مالی یک ضرورت انکارناپذیر است و علاوه بر اینکه ارائه چنین بستری برای خانوده ها یک نیاز حتمی است بی شک نادیده گرفتن چنین نیازی هم در حوزه آموزش و هم در حوزه خدمات نوین بانکی می تواند منجر به گسست هایی در ارتباط صنعت بانکداری کشور با نسل آینده ایجاد کند. ضمن اینکه اجرای موفق این ایده می تواند در وفادارسازی مشتریان و تعمیق ارزش های یک برند بانکی برای مشتریان بالقوه در نسل های آتی بسیار موثر باشد.
ترکیب جذابی از این دو نقش را می توان در طرح سپهر دانش بانک صادرات ایران دید.
در طرح سپهر دانش بانک صادرات با تمرکز بر مدیریت بهتر هزینه ها و دخل و خرج دانش آموزان توسط خانواده ها، با ارائه کارت های بانکی دانش آموزی و ایجاد زمینه های لازم برای آشنایی با امور بانک و فرآیندهای نوین در عرصه پرداخت، تلاش کرده تا ضمن ایجاد منافعی برای بهره گیران این طرح، دغدغه خانواده ها در شیوه هزینه کرد پولی که در اختیار فرزندان خود قرار می دهند را مرتفع نماید.
طرح سپهر دانش چه ویژگی هایی دارد؟
دانش‌آموزان سراسر کشور می‌توانند با افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت طرح «سپهر دانش» نزد شعب این بانک و دریافت کارت ویژه دانش‌آموزی، ضمن بهره‌مندی از نرخ ١٠ درصدی سود سپرده، امکان افزایش موجودی، انجام تراکنش‌ها در درگاه‌های بانکداری الکترونیک، با عضویت در باشگاه مشتریان بانک از یک هزار جایزه ارزشمند به ارزش بالغ بر ۶ میلیارد ریال به قید قرعه برخوردار شوند.
دور اندیشی بانک صادرات برای والدین
یکی از ویژگی های جذاب در طرح سپهر دانش این است که دانش آموزان می‌توانند در قالب این طرح معادل دو برابر معدل موجودی حساب خود، تا سقف ۵ میلیون ریال در دوران ابتدایی (اول تا ششم) و ١٠ میلیون ریال در دوران دبیرستان (هفتم تا دوازدهم) کارت اعتباری مرابحه با امکان انتقال اعتبار به والدین به عنوان کمک هزینه خرید نوشت‌افزار و … دریافت کنند.
همچنین بانک صادرات با ایجاد محدودیت در سقف تراکنشی این کارت ها مدیریت هزینه ها را برای خانواده تسهیل کرده، به طوری که دانش‌آموزان با دارا بودن کارت های دانش آموزی، می‌توانند تا سقف حداکثر۲۰۰ تومان در هفته تراکنش داشته و همچنین از طریق تمامی درگاه‌های اینترنتی، خدمات بانکداری الکترونیک دریافت دارند.
صدورکارت با درج نام دانش‌آموز در این طرح بدون کارمزد بوده و بانک صادرات ایران به مناسبت سال ١٣٣١ (سال تاسیس بانک) مبلغ ٣١ هزار تومان در این کارت‌ها به عنوان هدیه واریز خواهد کرد.
ترکیب جذابی از کارت، سود سپرده و تسهیلات برای استفاده از این طرح، دانش‌آموزان سراسر کشور باید با مراجعه به شعب بانک صادرات، نسبت به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت طرح “سپهر دانش” اقدام کنند. نرخ سود حساب کوتاه‌مدت «سپهر دانش» ۱۰ درصدی خواهد بود که به‌صورت ماهیانه محاسبه و پرداخت خواهد شد.
طبق اعلام بانک صادرات، نرخ سود تسهیلات طرح سپهر دانش بانک صادرات که با توجه به معدل حساب سپرده کوتاه‌مدت دانش آموزان پرداخت می‌شود، ۱۵ درصد خواهد بود. ضمن اینکه اقساط تسهیلات پرداختی نیز طبق توافق با شعبه بانک پرداخت‌کننده تسهیلات تعیین می‌شود.
مزایای ویژه!
اگر چه این کارت ها بر اساس مقررات موجود، مانند سایر کارت های اعتباری فضای بانکی زیادی برای کودکان ایجاد نمی کند، اما ضمن صدور با درج نام دانش آموز بر روی کارت امکانات تشویقی ویژه ای برای دارندگان فراهم شده است.
با توجه به اینکه بانک صادرات به عنوان اهداف این طرح، آشنایی با امور بانکی، ورود به عرصه خدمات بانکداری و آموزش تدریجی مبادلات پولی و مالی به دانش‌آموزان را مدنظر داشته، پیش بینی شده تا برای افزایش استفاده از این کارت امکانات و مزایای ویزه ای برای دانش آموزان فراهم شود از جمله این مزایا کسب امتیاز از تراکنش‌های انجام شده در درگاه‌های بانکداری الکترونیک، امکان بهره‌مندی از جوایزی همچون کمک هزینه خرید اقلامی مانند تلفن همراه ‌هوشمند، تبلت، دوچرخه، نوشت‌افزار و لوازم ورزشی در قالب قرعه‌کشی‌های باشگاه مشتریان برای دانش آموزان است.
استقبال چشمگیر دانش آموزان از طرح
در یکسال گذشته دانش آموزان سراسر کشور به این طرح استقبال نشان داده و طبق تازه ترین آمار اهدای کارت سپهر دانش  بانک صادرات تا ۲۷ مرداد ۹۸، بیش از  ۱۴۷ هزار و ۸۹۶ دانش آموز در سراسر کشور در این طرح مشارکت کرده و عضو باشگاه لیگ دانش آموزی بانک صادرات ایران شدند و انتظار می رود با بازگشایی مدارس این رقم رشد چشمگیری کرده باشد.

false
true
false
false

true