×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مردم کدام کشورها شادترند؟اروپایی ها در راس شادترین مردم جهان

مردم کدام کشورها شادترند؟اروپایی ها در راس شادترین مردم جهان

 

اخبار اجتماعی پایشگر-خوشبختی ، آرزوی هر ملت و کشوری اسا اما متاسفانه این ویژگی نصیب هر کسی نمی شود و به همین دلیل هم خوشبختی طبقه بندی می شود. ضمن این که علل خوشبختی متفاوت است.در این گزارش به شرح مختصری درباره علل خوشبختی مردم ۱۰ کشور جهان در سال ۲۰۱۹ پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، خوشبختی می‌تواند به معنای چیز‌های بسیار متفاوت برای افراد مختلف باشد. کشور‌هایی که خوشحال‌ترین مهاجران را دارند، ثروتمندترین کشور‌ها نیستند، بلکه  کشور‌هایی هستند که دارای مجموعه متعادل‌تر اجتماعی و نهاد‌های حمایتی هستند؛ معمولا افراد در چنین شرایطی زندگی بهتری دارند. با این مقدمه در این گزارش قصد داریم به معرفی  ۱۰ مورد از شادترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ بپردازیم که بسیاری از آن‌ها به عنوان امن‌ترین کشور‌های جهان شناخته می‌شوند.

اتریش

اتریش کشوری است که به ویژه در حمایت‌های اجتماعی و آزادی شهروندان از امتیاز بالایی برخوردار است و بدون تردید پایتخت آن وین نقش بسیاری در محبوبیت این کشور دارد. شاید بتوان گفت وجود این شهر است که باعث می‌شود ۷۳ ٪ از اتریشی‌ها با وجود سطح بالای آلودگی هوا، همچنان از زندگی خود راضی باشند. آمار پایین جرم و جنایت مصداق بارزی بر رضایت و آرامش خاطر مردم این کشور است. کوه‌های آلپ حدود ۶۲ ٪ از اتریش را احاطه کرده و آن را به یکی از دیدنی‌ترین و گسترده‌ترین مناطق برای ورزش‌های زمستانی تبدیل کرده است.

کانادا

گرچه کانادا هنوز هم به عنوان یکی از خوشبخت‌ترین کشورها در جهان شناخته می‌شود، اما نسبت به سال گذشته افت کرده است. کانادا هنوز هم در رده‌‌های بسیار بالایی از هر طبقه با امید به زندگی عالی قرار دارد. ازدواج در این کشور آسان است چرا که امکانات و فضای کافی برای زندگی در اختیار افراد قرار دارد و هر شخص می‌تواند در گوشه‌ای از این بهشت سکنی گزیند.  براساس بررسی‌های انجام شده، بخشی از نمره خوشبختی بالای کانادا نشأت گرفته از رویکرد تحمل چند فرهنگی بودن آن از طریق برنامه‌هایی است که باعث تقویت تفاهم قومی می‌شود.

نیوزیلند

با حفظ یک رتبه پایدار در ۸ نقطه، نیوزیلند همچنان به عنوان یک کشور آرام و خوشبخت باقی مانده است و این آرامش همیشه برقرار است چه شما در تعطیلات باشید چه نباشید. افراد در آنجا تأکید زیادی بر کار ندارند. آن‌ها وقت زیادی را در خارج می‌گذرانند و نگران دستاورد‌های شخصی و وضعیتشان نیستند. نیوزیلند همچنین برای مناظر زیبا، ورزش‌های ماجراجویانه در فضای باز از جمله بانجی جامپینگ، پرش با جیپ، قایق سواری جت و غواصی در آسمان و همینطور آب و هوای قابل توجه و غذای خوب شهره است.

سوئد

سوئد از سال گذشته نسبت به کانادا، حمایت‌های عالی اجتماعی و امید به زندگی بالا را به دست آورده است. دولت این کشور مواردی از قبیل سیاست‌های مرخصی والدین، ​​آموزش رایگان و مناطق عمومی دوست‌دار کودک را در فهرست قرار داده است. مراقبت‌های بهداشتی و همچنین تحصیلات دانشگاهی رایگان است و مردم آن همواره به دارا بودن یکی از طولانی‌ترین امیدهای زندگی در دنیا می بالند.

سوئیس

این کشور یکی از ثروتمندترین کشور‌ها در جهان است و قرن‌هاست که به بی‌طرفی شناخته شده است. برنامه‌های رفاهی و درمانی آن‌ها از جمله بهترین‌های جهان است. متوسط ​​امید به زندگی %۸۳ است؛ آن‌ها چند زبانه هستند، به طوری که بیشتر شهروندان، زبان‌های آلمانی، فرانسه و انگلیسی را درک می‌کنند. سوئیسی‌ها حمل و نقل عمومی را یک حق می‌دانند. سیستم استفاده از اتوبوس در این کشور به گونه‌ای است که کسی در این کشور مجبور نباشد بیش از ۱۰ دقیقه برای رسیدن به وسایل نقلیه عمومی پیاده روی کند.

هلند

کشوری در شمال غربی اروپا به  منظره مسطح کانال‌ها، مزارع لاله، آسیاب‌های بادی و مسیرهای دوچرخه سواری شناخته شده است. زندگی، پیشرفت و توازن بین طبقات بالا و پایین از دیگر دلایل شهرت این کشور است. آرامش و رفاه و سبک خاص زندگی جایگاه پنجمین کشور خوشبخت را به هلند داده است. سرعت زندگی و آزادی به ویژه نقاط قوت این کشور است که سبب رضایت و لبخند مردم آن شده است.

ایسلند

ایسلند امتیاز صلح آمیزترین کشور در روی زمین را از آن خود کرده است. وسعت مناظر زیبای این کشور شما را شگفت‌زده می‌کند. مالیات کم، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش عالی رایگان از جمله امتیازات مهم زندگی در ایسلند است.

 نروژ

نروژ به طور مداوم به عنوان زیباترین کشور اروپا توصیف می شود که از کنترل فساد، حمایت اجتماعی و آزادی و یک نقطه ثابت برتر در شاخص‌های رونق جهان برخوردار است. این کشور برای مردمش مزایایی مانند آموزش و پرورش، حقوق بازنشستگی عمومی و مراقبت‌های بهداشت جهانی را فراهم می‌کند، و به طور گسترده‌ای به عنوان محور موفقیت اجتماعی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. مردم در این کشور، تمایل به حمایت های اجتماعی زیادی دارند، به دولت خود اعتماد داشته و یک زندگی طولانی دارند. نروژ کمترین میزان فقر و شکاف حقوق جنسیتی را در جهان دارد.

 دانمارک

‌می‌توان گفت دانمارک  با بهره‌مندی از امید به زندگی عالی و حداقل شکاف‌ طبقاتی در جهان، خود را برای سال ۲۰۲۰ در صدر نشان دهد. دانمارک کشور کوچکی است که از میزان جرم پایین و ترس کم از جرم برخوردار است. دانمارکی‌ها عموماً دارای تحصیلات عالی بوده و از جمله باسوادترین افراد هستند. این کشور دارای یک دولت پایدار، سطح پایین فساد عمومی و دسترسی به آموزش و مراقبت با کیفیت بالا و مراقبت‌های بهداشتی است. دانمارک بالاترین مالیات را در جهان دارد، اما اکثریت قریب به اتفاق دانمارکی‌ها با خوشحالی آن را می‌پردازند، آن‌ها معتقدند که مالیات بالاتر می‌تواند جامعه بهتری را ایجاد کند.

خوشبخت‌ترین مردم متعلق به کدام کشورها هستند؟

فنلاند

فنلاند یکی از آرام‌ترین مناطق جهان است. دارای بالاترین کیفیت زندگی است. این کشور ۵.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از این جمعیت مهاجر هستند.

false
true
false
false

true