×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وقتی خلبان امریکایی بر فراز ژاپن سلفی می گیرد

وقتی خلبان امریکایی بر فراز ژاپن سلفی می گیرد

اخبار بین الملل پایشگر-نیروی دریایی آمریکا علت حادثه سقوط هواپیمای جنگنده بر فراز ژاپن را سلفی گرفتن خلبان آن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، در ۶ ژانویه سال ۲۰۱۸ دو هواپیمای جنگنده آمریکایی بر فراز ژاپن به هم برخورد کردند. علت این فاجعه تا به امروز فاش نشده بود و صرفا اطلاعات آن در اختیار نیروی دریایی آمریکا قرار داشت.

حادثه پس از آن رخ داد که جنگنده اف/ای-۱۸ در جریان سوختگیری در آسمان روی هواپیما کی سی-۱۳۰ سقوط کرد. در این حادثه هوایی خلبان جنگنده و پنج خدمه هواپیمای حامل سوخت کشته شدند.

پس از این حادثه تحقیقات درباره علت آن آغاز شد تا اینکه سایت «کوریر» علت این حادثه را منتشر کرد. بر اساس تحقیقات، مشخص شد در زمان برخورد، خلبان جنگنده با کتابی در دست مشغول فیلمبرداری از خود با تلفن همراه بوده و خلبان دوم هواپیمای سوخت با روشن کردن دوربین گوشی همراه در حال شانه زدن سبیل هایش بوده است.

این سایت همچنین تأیید کرده که آزمایشات انجام شده روی خلبان متوفی و همکار او نشان می‌دهد که خلبانان تحت تأثیر مواد مخدر بوده اند. این دلایل باعث شد از انتشار علت این حادثه تاکنون جلوگیری شود.

فرماندهی نیروی دریایی آمریکا بعدا گزارش داد که رفتار‌های غیرحرفه‌ای و نقض ایمنی در یک اسکادران امری عادی شده که نتیجه این اظهارات اخراج فرمانده اسکادران و مسئول ایمنی حمل و نقل هوایی بود.

انتهای پیام/

false
true
false
false

true