×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جهش در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

جهش در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

اخبار بانک و بیمه پایشگر- محصول سیاست های اعتباری سال ۹۸ بانک مسکن، با شروع نیمه دوم سال در بازار ساخت و سازهای مسکونی به بار نشست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،شکل گیری تقاضای انبوه برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن در اولین ماه از پاییز امسال در شعب بانک مسکن باعث شد روند کاهشی دریافت این نوع تسهیلات مسکن طی نیمه اول امسال، سرانجام در ماه مهر تغییر چشمگیر پیدا کند و وارد مسیر افزایشی شود.

آمار پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی توسط شعب بانک مسکن در سراسر کشور نشان می دهد: در هفت ماهه اول امسال تعداد تسهیلات پرداختی به سازنده ها ۲۵ درصد نسبت به هفت ماه اول سال گذشته رشد کرده است. همچنین ارزش تسهیلات مشارکت مدنی ارایه شده به بازار ساخت نیز ۲۱ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که در نیمه اول امسال تعداد تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده تنها ۳ درصد نسبت به نیمه اول سال ۹۷ افزایش یافته بود و پنج ماه اول نیز حدود ۱۸ درصد افت داشته بود.

بانک مسکن در ابتدای امسال با اجرای سیاست های اعتباری مختص سال ۹۸،‌ پرداخت تسهیلات با سقف ریالی مناسب و بدون نیاز به سپرده گذاری برای تولید و عرضه مسکن مطابق الگوی مصرف را در دستور کار شعب قرار داد.

بر اساس این سیاست، سازنده ها و انبوه سازان حرفه ای و صاحب صلاحیت در شهرهای مختلف کشور در صورت استفاده از فناوری های نوین و احداث واحدهای مسکونی با میانگین مساحت سازگار با الگوی مصرف -میانگین ۷۵ تا ۹۰ مترمربع- از بیشترین سقف تسهیلات ساخت بهره مند می شوند. همچنین سازنده هایی که حساب های بانکی خود را در بانک تخصصی مسکن متمرکز کنند از اولویت تامین مالی برای پروژه های ساختمانی خود برخوردار خواهند شد.

false
true
false
false

true