true
اخبار بانک و بیمه پایشگر، در شماره نهم نشریه بیمه داری نوین با معاونت بازار یابی و فروش شرکت بیمه اسماری گفتگوئی صورت گرفت و در آن طرح های جدید بیمه درمان آسماری مورد بررسی قرار گرفت که اشتباها با تیتر یکه تاز فروش آنلاین بیمه عمر منتشر شد، در این راستا اصلاحیه این گفتگو به همراه متن کامل در اینجا منتشر می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، اگرچه بیمه آسماری در قامت یک شرکت بیمه مناطق آزاد وارد عرصه بیمهگری شد اما هوشمندی مؤسسین و سهامدارانش برای این شرکت در حوزه بیمهنامه درمان انفرادی یک مزیت نسبی خلق کرد که اکنون با ارتقای سطح خدمات، طراحی محصولات جدید و البته همکاری با شرکت کمکرسان ایران (sos) توانسته پیشتاز درفروش بیمهنامه درمان انفرادی با تمرکز بر مدیریت بهینه ریسک باشد که با فروش آنلاین بیمه درمان انفرادی خانواده پازل عملکردی خود را کامل کرده است. گفتوگوی بیمهداری نوین با اصلان گودرزی سرپرست معاونت بازاریابی و فروش را در ادامه میخوانید.
*بیمه آسماری با بیمه درمان در بازار شناخته میشود، راهبرد این شرکت بیمهای در مقایسه با رقبا را ارزیابی بفرمایید؟
طی مدتی که بیمه آسماری بر فروش بیمهنامههای درمان تمرکز کرده تلاش نموده تا با مدیریت صحیح ریسک و تولید محصولات جدید به عرصه رقابت پا گذارد. به همین منظور پس از ماهها تلاش همکارانم تحلیلهای مختلفی ارائه شد که اولاً بتوانیم ریسک موجود را ارزیابی کنیم و دوما بتوانیم مزیت رقابتی بیمه آسماری را نسبت به رقبا بهبود ببخشیم که در راستای اثربخشی در بازار طرحهای جدیدی را عملیاتی و به بازار عرضه کردیم.
ضمن اینکه برای بازار سازی محصولات برنامههای مختلفی برای افزایش شبکه فروش داریم بهطوریکه در فاز اول باجههای آسماری در مراکز هفت استان راهاندازی شد و طی برنامههای راهبردی خود قصد داریم که با افتتاح باجه در سایر مراکز استانها خدمات آسماری را به کلیه هموطنان عزیزمان ارائه نماییم.
*جهت توسعه خدمات بیمه درمان آسماری در استانهای مختلف تحلیل شما از بازار هدف چگونه بوده و آیا با برنامهریزی وارد عمل شدید؟
ما در حوزه درمان خانواده نیازسنجی انجام دادهایم. بازار را شناسایی و ارزیابی کردیم بنابراین به دلیل شناخت بازار توانستیم اهداف خود را جهت پیادهسازی طرحها مدون کنیم. هرکدام از طرحهای ما، با توجه به عواملی نظیر موقعیت منطقه، جنس، سن و نوع خانوار بخشی از بازار را پوشش میدهد. برای طرحهای شرکتی روی شرکتهای کوچک (بهخصوص زیر 50 نفر) تمرکز کردیم. چراکه شرکتهای بیمه سرویسی به آنها ارائه نمیکنند. ما به آنها خدمات انفرادی بیمه درمان ارائه دادیم. البته به شرکتهای بزرگتر هم بیمه درمان ارائه میکنیم؛ اما تمرکز ما روی شرکتهای کوچک است.
*در خصوص طرح جدید بیمهای که در حوزه بیمه درمان «خانواده» توسط آسماری ارائهشده توضیح دهید؟
در بیمههای درمان انفرادی سهامدار عمده بیمه آسماری، شرکت کمکرسان ایران طی تفاهمنامهای خدمات مربوط به بیمههای درمان انفرادی را فقط به شرکت بیمه آسماری ارائه میدهد و این امتیازی است که سهامدار آسماری برای آن قائل شده است. طرحهای ما متفاوت و متنوع است. در طرحهای خانواده پوششهای متنوع بستری، جراحی سراپایی، کلینیکی، آمبولانس و زایمان راداریم. درمجموع چهار طرح است که این طرحها با توجه به بودجه و نیاز خانواده میتواند مورداستفاده قرار گیرد.
حق بیمهها با توجه به تحلیلهای ریسکی که انجام دادیم و به نسبت تعداد اعضای خانواده تعیینشده است. طرحهای بیمه درمان خانواده جدید آسماری مختص شهرستانها است اما طرح شرکتی قابلیت فروش در تهران و سایر شهرهای کشور را دارا میباشد که ما با استفاده از آموزش شبکه فروش در شهرستانها پیشبینی میکنیم پرتفوی قابل قبولی را کسب کنیم.
لازم به ذکر است که شرکتهایی که با افراد خانواده خود (تحت تکفل) به حداقل 15 نفر میرسند، میتوانند بیمهنامه درمان شرکتی آسماری را خریداری کنند. این در حالی است که اکثر شرکتهای بیمه، شرکتهای زیر 50 نفر را بیمه نمیکنند
*فروش آنلاین هم دارید؟
مکانیزم های فروش آنلاین بیمههای درمان خانواده طراحیشده و در حال اجرا است. در این راستا طی ماههای آینده امکان فروش آنلاین از طریق سایت شرکت بیمه آسماری فراهم میشود. باید تأکید کنم آسماری اولین شرکتی است که فروش آنلاین را در بیمه درمان خانواده بهصورت مستقیم راهاندازی کرده است البته سال گذشته هم با همکاری شرکت جی رینگ و همراه اول فروش تمام الکترونیک بیمه درمان انفرادی را اجرایی کردهایم.
*با توجه به صحبتهایتان فکر میکنم فروش آنلاین بیمه خانواده جدیدترین خبر بیمه آسماری است.
درست است. برنامه بعدی ما این است که این نوع بیمهنامه را در سایر استان توسعه دهیم. البته تا پایان سال خدمت جدید دیگری را با کسب مجوز از بیمه مرکزی روانه بازار میکنیم که بهموقع اطلاعرسانی میشود.
*پیشبینی فروش آنلاینتان چگونه است.
بازار بیمه درمان کشور بازار بزرگی است. طبق آمار بیمه مرکزی در سال 96، حدود هشت هزار میلیارد تومان حق بیمه، بیمههای درمان است که عمده آن مربوط به بیمههای گروهی است و با توجه به ورود بیمه آسماری و برخی شرکتهای بیمه به حوزه ارائه بیمهنامه درمان انفرادی احتمالاً بازار بزرگتر از این مقدار خواهد شد. پیشبینی میکنیم با راهاندازی فروش آنلاین، فعال شدن شبکههای فروش استانی و برنامههای تبلیغاتی بهخصوص در حوزه آنلاین بتوانیم سهم بیمه آسماری را در بیمهنامههای درمان افزایش دهیم.
false
true
https://paieshgar.ir/?p=24099
false
false