
ایجاد تمایز در خدمات بانکی با اجرای بانکداری دیجیتال
اخبار بانک و بیمه پایشگر-معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با اشاره به شعار این بانک با عنوان بانکداری به سبک فردا اظهار داشت: امروز انتخاب بانکداری دیجیتال یک الزام برای شبکه بانکی است. ما از سه سال پیش به دنبال ایجاد زیرساخت های آن هستیم که امیدوارم در سال 1400 بتوانیم بانکداری دیجیتال را بطور کامل اجرا کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین:فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان این نکته که بانکداری سنتی دیگر پاسخگوی شرایط امروز کسب و کارها و مشتریان نیست، گفت: در وضعیت بانکداری موجود شما تمایزی در ارائه خدمات توسط بانک ها نمیبینید، در واقع این قابلیت در این سبک از بانکداری وجود ندارد.
وی افزود: تمامی بانک ها تقریبا مشابه یکدیگر هستند. آنچه تفاوت دارد نوع خدمات دهی و سرویس دهی توسط کاربران است. بنابراین سیستم بانکداری به جایگاهی رسیده که تمایزی بین خدمات ندارد. بنابراین نیاز به تغییر و تحول در بانکداری کشور وجود دارد.
اینالوئی با اشاره به این نکته که در بانکداری دیجیتال سرویس ها شخصی سازی میشود و به افراد مختلف و گروههای مختلف خدمات متمایزی ارائه میشود، گفت: در بانکداری دیجیتال نیاز مشتری در مرکز قرار دارد، بنابراین بانک ها با ایجاد زیر ساخت های لازم این امکان را برای شرکتهای فناوری مالی فراهم میکنند که خدماتی متنوع و متمایز برای مشتریان خود فراهم کنند.
وی در ادامه بانکداری باز (Open Banking) را یکی از گرایشهای جدید بانکداری دیجیتال در جهان دانست و افزود: حرکت بانکها به سوی بانکداری باز به دلیل مسئله پیدایش و حضور کسب و کارهای دیجیتال به صورت مرسوم در جامعه است که باعث شده تا بانکها برای تغییر مدل تحت فشار قرار بگیرند و این نیاز وجود داشته باشد؛ در حقیقت مشتریان درخواست تغییرات در خدمات دارند و بانکها به دنبال تغییر نیستند که باعث شده تا بانکداری باز بانک محور نباشد و عمدتا مشتری محور و با توجه به کسب و کارهای دیجیتال باشد.