×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
false
true
تسخیر بازار “وان یکاد”توسط چین

تسخیر بازار “وان یکاد”توسط چین

اخبار هنری پایشگر-دامنه تحریم ها به قدری گسترده شده که حتی بازار “وان یکاد” هم توسط چینی ها تسخیر شده و همین مسئله سبب شده تا هنرمندان نسبت به وقوع چنین اتفاقی ممعترض باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، رضا علی نوری هنرمند بااعلام این خبر ،می گوید:متأسفانه مسئله تحریم ها دامن ما هنرمندان را نیز گرفته. ما مرکب خوب برای نوشتن نداریم و باید منتظر شویم مسافرانی از کشورهای دیگر مرکب بیاورند و از طرفی محصولات چینی بازار خطاطی ایران را نیز مصادره کرده و “وان یکاد “چینی فروخته می‌شود و مردم به دلیل قیمت پایین از این محصولات وارداتی استفاده میکنند. با همۀ این مصائب من سعی می کنم از سبک زیبای غبار نویسی محافظت و میراث داری کنم و همچنین اثری ماندگار و جاودانه خلق کنم که پس از مرگم آثارم به جا بماند.

علی نوری که نمایشگاه خوشنویسی در زمینۀ غبارنویسی را برگزار کرده ، در این باره می گوید:.غبار نویسی ، بسیار زمانبر با درآمد کم است واین هنر یکی از تکنیک های خوشنویسی است که با ظرافت و پیچیدگی خاصی همراه است. در این گونه خوشنویسی، خط بسیار ریز یا به اصطلاح “غبار” محور کار هنرمند است و دلیل این نام‌گذاری دیده شدن این خطوط از فاصله دور به شکل گرد و غبار است.

رضا علی نوری درباره این مجموعه می گوید: ” غبار نویسی روی بوم کار بسیار دشواری است. هر اثر حداقل سه ماه زمان می برد که معادل هزار ساعت است و این نمایشگاه ماحصل دو سال تلاش شبانه روزی من است.”

وی افزود: در نوشتن غبار باید از قلم خیلی سفت و محکم استفاده شود و از آنجایی که این روزگاران به دنبال راحتی و رخدادهای سریع الوصول هستند دیگر کمتر کسی زمان خود را برای نوشتن این نوع خط صرف میکند، بنابراین این شیوۀ خطاطی در حال فراموشی است.
نمایشگاه آثار رضا علی‌نوری با عنوان” مشق دل” تا ۲۰ آذر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ دایر است

false
true
false
false

true