×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
false
true
آغاز ساخت خط ۱۱ مترو تهران از هفته‌های آینده

آغاز ساخت خط ۱۱ مترو تهران از هفته‌های آینده

اخبار اجتماعی پایشگر-شهردار تهران از آغاز ساخت خط ۱۱ مترو تهران از هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران و اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران مدیریت شهری برگزار شد.

علیرضا زاکانی در این مراسم گفت: پروژه‌های امروز همانند بسیاری از پروژه‌های شهری است که در دوره قبل روی زمین مانده بود.

وی افزود: دیروز که از پروژه یادگار امام در اطراف پادگان جی و اتصال آن به بروجردی و آزادگان بازدید داشتم که در واقع یک مجموعه معادل پروژه امام علی (ع) در غرب تهران ایجاد می‌کند، توضیح داده شد که در دوره قبل مدیریت شهری، چگونه در دوربرگردان این پروژه پل‌ها را زیر خاک کرده بود و می‌گفتند امکان ندارد بشود آن را ادامه داد.

زاکانی تصریح کرد: درباره پایانه جدید شرق نیز نقلی از شورای پنجم تهران است که می‌گفتند امکان ندارد آن را بر اساس طراحی اولیه آن استفاده کرد. خدا رو شکر این دستاوردها یکی از پس از دیگری در این دوره به نتیجه می‌رسد.

شهردار تهران اضافه کرد: پروژه پایانه شرق در سال ۹۶ حدود ۹۲ درصد پیشرفت داشت و بعد از آن به دلیل بی توجهی به آن به ۸۲ درصد پیشرفت رسید و بعد از تغییر طراحی آن در این دوره این پیشرفت به ۶۰ درصد رسید و در واقع در این دوره حدود ۴۰ درصد این پروژه پیش رفت.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو امروز آغاز و طی سال آینده اینجا افتتاح و تکمیل می‌شود. خط ال آر تی هم در نظر گرفته شده که مذاکرات آن در چین در حال انجام است و ان شاءالله این مد حمل و نقلی را هم خواهیم داشت.

زاکانی گفت: در حال توسعه خطوط مترو هستیم و خطوط ۲،۴ ،۶ و ۷ در حال تکمیل است و خط ۸، ۹ و ۱۰ هم ساخت آن آغاز و ساخت خط ۱۱ هم هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

شهردار تهران بیان داشت: سه هزار میلیارد تومان ساخت هر کیلومتر خط مترو پول نیاز دارد.

وی با اشاره به انتقال باراندازهای تهران و پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر بیان داشت: ما برای تهران طراحی داریم و کار بی دلیل نمی‌کنیم. شهر را به حال خودش رها نکردیم و به زودی چشم مردم تهران به ده‌ها هزار اتوبوس و تاکسی که عمده آن برقی است روشن می‌شود، یکی از طراحی‌ها برای تهران انتقال باراندازهای تهران و پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر است. چند منطقه ما تحت تأثیر میراث نادرست باراندازها قرار گرفته است و انتقال این باراندازها را خواهیم داشت و برای آن ۶۰۰ هکتار فضا مشخص شده تا از طریق آن پرونده باراندازها در مناطق ۱۲ و ۱۶ ببندیم تا این مناطق از این آسیب مصون شوند.

زاکانی افزود: تا دو الی سه ماه آینده پایانه فعلی شرق تهران به مساحت ۵ هکتار تخلیه و به پایانه جدید منتقل می‌شود تا کاربری جدیدی برای پایانه قدیمی داشته باشیم. همچنین برای پایانه‌های جنوب و غرب نیز طراحی کردیم که به خارج از تهران منتقل شود و در شهر تهران فقط چند پایانه موقت خواهیم داشت که مسافر را از آنجا به سمت پایانه‌های اصلی منتقل کند و دیگر دپو و انباری از اتوبوس نداریم که آلودگی و مشکل برای شهر ایجاد کند.

false
true
false
false

true