×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
false
true
ارزیابی و بررسی کاستی های نمایشگاه های بورس،بانک و بیمه

اخبار بورس پایشگر-ابوالفضل شهرآبادی برگزاری نمایشگاه های بورس، بانک و بیمه را در دوره‌های پیش مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نمایشگاه با وجود افت و خیزهای فراوان، مسیر رو به رشدی را طی کرده به طوری که به عنوان یک برند برای بازار سرمایه شناخته شده است. از این رو بهتر است به مسیر ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،شهرآبادی یکی از دستاوردهای اصلی این نمایشگاه را در یازده دوره قبل، آشنا کردن مردم با بازار سرمایه، توسعه بازار و فرهنگسازی دانست و افزود: فاینکس برای شرکت ها در برندسازی و دیده شدن کمک شایانی داشته است.حضور در نمایشگاه راهی برای ارتباط بیشتر با مشتریان به طور رو در رو و راحت تر است. از این طریق می‌توانیم تبادل نظر مناسبتری با مصرف‌کنندگان محصولات داشته باشیم.

این فعال بازارسرمایه درخصوص کاستی‌های این نمایشگاه گفت: از کمبودهای اجتناب ناپذیر این نمایشگاه، حضور نداشتن گسترده شرکت‌های فعال و مطرح خارجی است به طوری که بیشتر آن را به نمایشگاهی داخلی تبدیل کرده است. هرچند این اتفاق به دلیل تحریم‌ها و نیامدن مهمان‌های خارجی است.

شهرآبادی وجود چنین نقصی را به جز تحریم‌ها و مسایل کلان اقتصادی، عملکرد ضعیف بخش بین‌الملل نهادهای فعال در بازار سرمایه و بورس‌ها و سازمان بورس عنوان کرد و گفت: بهتر است، زاویه نگاه امور بین الملل بازار سرمایه بهبود پیدا کرده و تغییر کند زیرا با وجود تحریم‌ها هم می‌توان با کشورهای منطقه و همسایگان مانند بورس استانبول تعامل مستمر سالانه داشت تا به این شکل آنها هم به حضور در این نمایشگاه متمایل شوند.

وی برگزاری نمایشگاه را دریچه خوبی برای تعامل فعالان بازارسرمایه و همچنین آشنایی مراجعه‌کنندگان با بازارسرمایه دانست و تاکید کرد: بهتر است برای بدست آوردن نتایج بهتری از این نمایشگاه، مراجعه‌کنندگان دسته‌بندی و تفکیک شوند به طور مثال مراجعه‌کنندگان ناآشنا، متوسط و حرفه‌ای و مدیریت نمایشگاه، شرکت‌کنندگان (غرفه‌داران) را جهت اختصاص محصول و برنامه برای هر سه گروه و در محل‌های مشخص توجیه کند. این برنامه‌ها می‌تواند شامل، کلاس‌های آموزشی، بروشورها و رخدادهای مختلف باشد که به این ترتیب می‌تواند با توجه به نیازهای مخاطبان مفیدتر واقع شود.

شهرآبادی به برخی محورهای کلی برنامه‌های سال جاری شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اشاره کرد و گفت: هنوز جزییات این برنامه‌ها به طور دقیق مشخص نشده اما بازاریابی برای مشتریان جدید از طریق نمایشگاه، معرفی ابزارهای موجود مانند صندوق‌های مختلف و توسعه ارتباطات برخی از محور های مدنظر است.

false
true
false
false

true