×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
false
true
اصلی‌ترین هدف بانکداری دیجیتال بهبود تجربه مشتری است

اخبار بانک و بیمه پایشگر- مرتضی ترک تبریزی در خصوص تحول دیجیتال در شبکه بانکی اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون فناوری در دنیا و به‌تبع آن در ایران، همچنین تغییر انتظارات مشتریان جایگاه بانکداری سنتی در حال تزلزل است. ازاین‌رو لزوم اتخاذ یک راهبرد تحول‌گرا در بانک‌ها اجباری است و بانک‌ها را ملزم به آغاز یک سفر به سمت بانکداری دیجیتال کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پایشگر به نقل از ریسک نیوز، وی اظهار داشت: شاید بتوان گفت اصلی‌ترین هدفی که در بانکداری دیجیتال دنبال می‌شود، بهبود تجربه مشتری است که این هدف با غنی‌سازی سرویس‌های استاندارد برخط و موبایلی از طریق به‌کارگیری فناوری‌های دیجیتال با تکیه‌بر عامل مهم هوشمندی محقق می‌شود.

ترک تبریزی افزود: سادگی در استفاده از محصولاتی که هوشمندانه و هدفمند با ملاحظات امنیتی تولیدشده باشد، از جنبه‌های مهم بانکداری دیجیتال است که سبب افزایش رضایت مشتریان و استفاده آن‌ها از کانال‌های دیجیتال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانکداری دیجیتال مستلزم تحول، فرهنگ‌سازی و مدرن سازی در تمام لایه‌های مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری است که نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول گرا به مشتری‌گرا و خدمت محور است.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت تأکید کرد: داده، محور اصلی بانکداری دیجیتال است و ایجاد فرهنگ داده محور در بانک مهم‌ترین رکن این نوع بانکداری است. زیرا مشتریان خواهان سیستم‌هایی هستند که با کمترین تعاملات انسانی و بیشترین امنیت به‌دوراز فرایندهای سنتی، روندهای اداری پیچیده و کاغذبازی‌های معمول، تنها در بستر موبایل و شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها عرضه می شود.

وی در خصوص تفاوت بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک، اذعان داشت: بانکداری دیجیتال علاوه بر اینکه از داده و فناوری اطلاعات استفاده می‌کند، به‌شدت نیازمند تغییر در فرایندهای سازمانی و نظام‌های معماری بانک است تا از این طریق، محصولات بانکداری دیجیتال موردحمایت واحدهای بانک واقع‌شده و اجرایی شوند.

ترک تبریزی افزود: درصورتی‌که بانکداری الکترونیک با فرایندهای پشت پرده مرسوم بانکی کاری ندارد و شاید به همین دلیل است که بانک‌های کشور به‌شدت مستند محور، آن‌هم از نوع سنتی و کاغذبازی هستند ولی یادمان باشد که تأکید بانکداری دیجیتال برداده محور بودن بانک است.

وی افزود: تحقق تحول دیجیتال در شبکه بانکی فرآیند سنگینی دارد و به دلیل ماهیت آن، فرا بخشی و فرا واحدی است و طبیعتاً با تلاش جزیره‌ای یک بخش بانک، مانند فناوری اطلاعات یا بخش‌های مختلف کسب‌وکار بانک به‌تنهایی قابلیت اجراشدن ندارد.

ترک تبریزی تصریح کرد: تحول دیجیتال در کشور، نیازمند تحول بخش‌های مختلف کسب‌وکار و نیروی انسانی با نگاه فناورانه است ازاین‌رو یکی از ارکان اصلی تحول دیجیتال، فناوری اطلاعات است که باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، ابزارها و سامانه‌های الکترونیک درصدد کاهش هزینه‌های عملیاتی و رضایت حداکثری مشتریان باشیم.

یادآور می‌شود، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای 9 و 10 بهمن‌ماه 97 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

false
true
false
false

true