true
اعتبار از دست رفته صدا و سیما
گروه یادداشت و تحلیل پایشگر _اکرم محمدی
تلویزیون رسانه تاثیر گذار و مهمی است و به واسطه بهره گیری همزمان صدا و تصویر ،نقش موثرتری را در انتقال اطلاعات بازی می کند .
رسالت صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه دولتی ،انتقال اطلاعات و البته ایجاد سرگرمی است که متاسفانه طی سال های اخیر ،از این امر باز مانده واین جعبه جادویی ،مخاطبان خود را از دست داده است و به دلیل یکسویه نگری ،اعتماد و اعتبار گذشته را ندارد و به همین علت نیز،تعداد مخاطبان داخلی رو به کاهش گذاشته و اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه داشته باشیم ،باید گفت که مخاطبان تلویزیون ،روز به روز کمتر می شوند.
روزگاری صدا و سیما آن قدر بر موقعیت و جایگاه خود اطمینان داشت که متوجه ریزش جدی مخاطبان خود نشد و حالا می بینیم که رسانه های دیگر جایگزین این رسانه پرهزینه شده اند. رسانه ای که هزینه هایش از جیب دولت و مردم تامین می شود اما آن قدر کارایی ندارد که مردم و مخاطبانش را به تماشای فیلم و سریال هایش متقاعد کند و از سایر وسایل ارتباط جمعی استفاده می کند.
این روزها شاهد بیلبوردهای سریال «مستوران»در سطح شهر هستیم. بیلبوردهایی که مردم را به تماشای این سریال دعوت می کند .
عجیب این که صدا و سیما با بهره گیری از تمامی امکانات تبلیغاتی ،به جایی رسیده که می داند مخاطبانش را از دست داده و در سطح شهر با استفاده از سایر نمادهای تبلیغاتی ، به دنبال مخاطب است. درواقع کار به جایی رسیده که صدا و سیما با تبلیغ در کوچه و خیابان به دنبال مخاطب می گردد.
مسئله مهم دیگر این که صدا و سیما ،بسیاری از هنرمندان را هم از خود دور کرده و حتی کسانی که خاستگاه هنری خود را تلویزیون می دانستند ،حالا تولیدات مستقل خود را ازطریق سایر رسانه های تصویری و اپلیکیشن ها عرضه می کنند.
سئوالی که مسئولان باید پاسخ بدهند این است که برای بازگرداندن اعتماد و اعتبار دوباره صدا و سیما ،چه برنامه ای دارند ؟
آیا کسی هست که صدا و سیما را یاری کند؟
false
true
https://paieshgar.ir/?p=123160
false
false