×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
اعتبار از دست رفته صدا و سیما

اعتبار از دست رفته صدا و سیما

 

گروه یادداشت و تحلیل پایشگر _اکرم محمدی

تلویزیون رسانه تاثیر گذار و مهمی است و به واسطه بهره گیری همزمان  صدا و تصویر ،نقش موثرتری را در انتقال اطلاعات بازی می کند .

رسالت صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه دولتی ،انتقال اطلاعات و البته ایجاد سرگرمی است که متاسفانه طی سال های اخیر ،از این امر باز مانده واین جعبه جادویی ،مخاطبان خود را از دست داده است و به دلیل یکسویه نگری ،اعتماد و اعتبار گذشته را ندارد  و به همین علت نیز،تعداد مخاطبان داخلی رو به کاهش گذاشته و اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه داشته باشیم ،باید گفت که مخاطبان تلویزیون ،روز به روز کمتر می شوند.

روزگاری صدا و سیما آن قدر بر موقعیت و جایگاه خود اطمینان داشت که متوجه ریزش جدی مخاطبان خود نشد و حالا می بینیم که رسانه های دیگر جایگزین این رسانه پرهزینه شده اند. رسانه ای که هزینه هایش از جیب دولت و مردم  تامین می شود اما آن قدر کارایی ندارد که  مردم و مخاطبانش را به  تماشای فیلم و سریال هایش متقاعد کند و از سایر وسایل ارتباط جمعی استفاده می کند.

این روزها شاهد بیلبوردهای سریال «مستوران»در سطح شهر هستیم. بیلبوردهایی که مردم را به تماشای این سریال دعوت می کند .

عجیب این که صدا و سیما با بهره گیری از تمامی امکانات تبلیغاتی ،به جایی رسیده که می داند مخاطبانش را از دست داده  و در سطح شهر با استفاده از سایر نمادهای تبلیغاتی ، به دنبال مخاطب است. درواقع کار به جایی رسیده که صدا و سیما با تبلیغ در کوچه و خیابان به دنبال مخاطب می گردد.

مسئله مهم دیگر این که  صدا و سیما ،بسیاری از هنرمندان را هم از خود دور کرده و حتی کسانی که خاستگاه هنری خود را تلویزیون می دانستند ،حالا تولیدات مستقل خود را ازطریق سایر رسانه های تصویری و اپلیکیشن ها عرضه می کنند.

سئوالی که مسئولان باید پاسخ بدهند این است که برای بازگرداندن اعتماد و اعتبار دوباره صدا و سیما ،چه برنامه ای دارند ؟

آیا کسی هست که صدا و سیما را یاری کند؟

 

false
true
false
false

true