×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش حقوق مدیران نور چشمی، خرید خودروهای لوکس خارجی و بی‌توجهی به ایثارگران/ برخی شرکت‌های بیمه در سکوت نهادهای نظارتی، غرق در فساد شدند

 

افزایش حقوق مدیران نور چشمی، خرید خودروهای لوکس خارجی و بی‌توجهی به ایثارگران/ برخی شرکت‌های بیمه در سکوت نهادهای نظارتی، غرق در فساد شدند

اخبار بانک و بیمه پایشگر– عملکرد شرکت‌های بیمه در طی چند سال اخیر، به ویژه در زمان ریاست رئیس کل کنونی بیمه مرکزی، با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده که بی‌گمان، رشد فساد اداری و مالی، نقطه عطف و تلخ آن به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، به رغم افزایش آمار کمی شرکت‌های بیمه در بازار کشور و اعطای مجوز چند شرکت بیمه دیگر توسط بیمه مرکزی، هنوز ضریب نفوذ بیمه در جامعه از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار نشده و سیاست‌های اعمال شده توسط مقام نهاد ناظر نیز نتوانسته به رشد کمی و کیفی این شاخص مهم منجر شود.
متاسفانه در طی دو سال اخیر و بنابر شواهد و اطلاعات دریافتی توسط خبرنگار پایشگر، فساد اداری و مالی در بدنه برخی از شرکت‌های بیمه آنقدر گسترش یافته که صدای آن گوش فلک را کر کرده و نهادهای نظارتی نیز چشم‌های خود را بر روی آن بستند.
طبق آخرین اطلاعات و گزارش‌های دریافتی، در واپسین روزهای دولت شهید رئیسی، برخی از شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای با ایجاد رانت و زدوبندهای سیاسی اقدام به افزایش غیرقانونی حقوق و مزایای برخی از مدیران و کارکنان خود خارج از ضوابط اداری کرده‌اند که البته با واکنش تعدادی از کارکنان آن شرکت مواجه شدند، اما همچنان می‌کوشند آن را در قالب چهارچوب و ضوابط اداری توجیه کنند.
ظاهرا این افزایش حقوق علاوه بر روندی است که همه ساله و در ابتدای سال، برای همه کارکنان اعمال می‌شود. البته فساد فقط به این نکته مهم ختم نمی‌شود، بلکه به اشخاصی که تازه وارد شرکت شده و سابقه چندانی ندارند، مجوز استخدامی داده شده و با حقوق‌های نسبتاً بالا از خدمات غیر تخصصی آنها بهره می‌گیرند!

 


در شرایط سخت اقتصادی فعلی و در حالی که به دلایل مختلف پرونده پرداخت خسارات بیمه گذاران در این گونه شرکت‌ها با روند طولانی رسیدگی و پیگیری می‌شود، خرید چند ۱۰ دستگاه خودرو لوکس خارجی برای استفاده مدیران شرکت و نور چشمی‌های مدیرعامل، نقطه عجیب دیگریست که صدای کارکنان و مشتریان این شرکت‌ها را درآورده است.
به اعتقاد آنها، در حالی که خسارات مشتریان یا پرداخت نمی‌شود و یا با تاخیر بسیار طولانی صورت می‌گیرد، دلیلی ندارد که در چنین شرایط سخت اقتصادی، برای مدیران هزینه‌های سنگین صرف شود تا مثلاً کلاس خود را قدری بالا ببرند.
در همین حال برخی از جانبازان و ایثارگران شاغل در صنعت بیمه در تماس با خبرنگار “پایشگر”، از بی‌توجهی مدیرعامل و مدیران ارشد برخی شرکت‌ها از آنها، در ایام گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گلایه کردند.
به گفته آنها، در طی سنوات گذشته حداقل در ایام خاص، از خدمات ایثارگران به نوعی تجلیل می‌شد، اما امسال ظاهراً در بر روی پاشنه دیگری می‌چرخد و خبری از توجه و رسیدگی به ایثارگران نیست.
از سوی دیگر، اتاق برخی مدیران ارشد کنونی، به محل رفت و آمد افراد با نفوذ و البته وابسته به سیستم اداری سابق تبدیل شده، به گونه‌ای که این اشخاص برای گرفتن پست مدیریتی یا حتی سرپرستی یک پروژه، از نخستین ساعات بامدادی در این مکان حاضر شده و با بگو و بخند و زیرآب زدن برخی کارکنان و متاسفانه، آدم فروشی، سعی در جلب رضایت این مدیران ارشد دارند تا از قبل آن کلاهی برای خود بدوزند که البته موفق هم شدند و با آرزوی خود رسیدند، اما به چه قیمتی، فقط خدا می‌داند.
موارد ذکر شده و بسیاری دیگر از موارد متشابه، همه و همه، در حالی رخ داده و می‌دهند که نهادهای نظارتی، چشم و گوش خود را بسته و فقط مطیع اوامر مدیران عامل خود هستند تا مبادا از حقوق و اضافه کاری پر و پیمان خود محروم شوند.

 


نیازی به گفتن و نوشتن نیست که در این شرایط، بیمه مرکزی که مقام نهاد ناظر صنعت بیمه است و رسالت سنگینی در جهت بسط و گسترش عدالت و نیز عملیات حرفه‌ای بیمه‌گری، بدون تبعیض‌های ناروا دارد، همچنان سکوت اختیار کرده و وقت و تلاش خود را صرف اعطای مجوز فعالیت به اشخاص و نزدیکانی می‌کند که قرار است در ایام نزدیک به جمع فعالان صنعت بیمه بپیوندند!
نکات ذکر شده، فقط و فقط از روی دلسوزی و جلوگیری از بحران های ناخواسته در آینده نزدیک، مطرح شده و در گزارش‌های بعدی نیز به صورت تکمیلی ادامه خواهد یافت، اما واقعاً ضرورت دارد وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل جدید بیمه مرکزی با این گونه تخلفات برخورد قانونی کنند تا بیش از این موجب افزایش یاس و ناامیدی کارکنان شریف و زحمت کش صنعت بیمه نشوند.

false
true
false
false

true