true

این تسترهای میلیونی غذا/وقتی پای آگهی رستوران ها به شبکه های اجتماعی باز می شود
اخبار اجتماعی پایشگر-افرادی با حضور در رستورانهای لاکچری، ویدئوهایی از خوردن غذاهای گرانقیمت را در صفحه خود منتشر کرده و از این طریق درآمد دارند!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر از کاربران و مخاطبان اینستاگرام باشید حتما با صفحات مجازی برخی از به ظاهر تسترهای غذا در این شبکه اجتماعی رو به رو شدهاید. افرادی که با حضور در کافهها و رستورانهای لاکچری در سطح شهر ویدئوهایی از خوردن با ولع غذاهای گران قیمت و رنگارنگ در محیطهای شیک را در صفحات مجازیشان منتشر میکنند و بدون هیچ گونه تخصصی در حوزه موادغذایی و آشپزی با تعریف و تمجید از کیفیت و تنوع غذاهای رستورانهای لاکچری دستمزهای چند میلیونی دریافت میکنند. صفحات مجازی که روز به روز در اینستاگرام در حال افزایش هستند و خود را فود تستر یا چشنده غذا معرفی میکنند .
تسترهای غذل به چه کسانی می گویند؟!
در گذشته عنوان فود تستر (food taster) یا چشنده غذا به کسانی گفته میشد که در دربار پادشاهان یا اشخاص بسیار مهم فعالیت میکردند و وظیفه این اشخاص تست غذا از لحاظ سلامتی (عاریبودن از سموم) و بعد طعم و مزه غذا بود. همچنین این اشخاص خود در مراحل تهیه غذا حضور و فعالیت داشتند. امروزه عنوان فود تستر به کسانی گفته میشود که جز داشتن حس چشایی بسیار قوی، دارای اطلاعات بسیار بالایی درباره خوراک، مواد غذایی، نوع طبخ و صنایع وابسته هستند. تستر، شغل بسیار حرفهای محسوب میشود و این اشخاص نیازمند تخصص و تجربه بالایی در این امور هستند، بهطوری که امروزه در سراسر دنیا افراد مختلفی با عناوین تستر کره، تستر پنیر، تستر نوشیدنیها، تستر قهوه و… فعالیت دارند. امروزه اکثر تسترها یا منتقدان غذا در دنیا، خود تحصیلکرده صنایع غذایی یا رشتههای مرتبط با تغذیه و آشپزی هستند و جز تحصیلات و تجربه بالا دورههای تخصصی تست غذا را نیز گذراندهاند.
با توجه به مطالب ذکر شده، واضح است که تستر غذا (FoodTaster) و منتقد غذا (Food Critic) چهکسی است و چه تواناییهایی باید داشته باشد تا بتوان او را تستر نامید. تسترها، افرادی صاحبنظر در آشپزی هستند و به چنان مهارتی در چشیدن غذا رسیدهاند که حتی از بوی غذا قادر به تشخیص محتویات اصلی و کیفیت و تازگی آنها هستند. ذائقه تربیتشده و دقیق آنها قادر است طعمهای مشابه را از هم تفکیک کند و برای بهتر شدن کیفیت غذا، پیشنهاد ارائه میدهند؛ بهعبارتی، کمترین مهارت یک تستر واقعی این است که خود یک آشپز مجرب و قابل باشد تا بتواند آشپزی دیگران را مورد قضاوت قرار دهد.
درآمدها میلیونی تسترهای اینستاگرامی !
آنچه در ایران و بالخص این روزها در اینستاگرام میبینیم نه تست غذاست و نه نقد غذا بلکه برخی از اشخاص، تجربه شخصی خود را آن هم با دریافت پول از صرف غذا در رستورانها و کافههای لاکچری سطح شهر بهصورت تصاویر و ویدئوهای وسوسه کننده، منتشر میکنند. ویدئوهای بعضا مشمئز کنندهای که صاحبان این صفحات از خوردن با ولع و با صدای غذاهای گران قیمت رستوران مجلل به اشتراک میگذارند و با انجام حرکاتی غیر معمول سعی در جلب توجه افراد دارند. چندی پیش بود که تصاویری مربوط به هزینههای تبلیغات رستورانها توسط یکی از صفحات این چنینی منتشر شد . رقمهایی در نوع خود قابل توجه بود. در ادامه تصویری از آن را مشاهده میکنید.
false
true
https://paieshgar.ir/?p=53658
false
false