×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بازار طلافروشان کساد است/ قیمت طلا رو به افزایش است یا کاهش؟

بازار طلافروشان کساد است/ قیمت طلا رو به افزایش است یا کاهش؟

اخبار بازار پایشگر-بازار طلا و سکه تهران در حالی در اولین روز خرداد ماه شاهد افزایش قیمت‌ها بود که ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: تقاضای خرید طلا و سکه از سوی مردم به علت کاهش قدرت خرید مردم کم شده و بازار طلافروشان کساد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، ماندگاری قیمت جهانی طلا بالای مرز ۱۹۷۰ دلار و افزایش قیمت دلار در تهران روز دوشنبه اول خرداد، فرمان افزایش قیمت به طلا و سکه داد. اخبار جدید منتشرشده در مورد اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران و بازی آلمان با آن و تنش‌های جدید سیاسی شوک جدیدی به بازار دلار و ارز و به تبع طلا و سکه وارد کرد.

گزارش منابع مختلف از بازار طلا و سکه در روز دوشنبه حاکی از افزایش قیمت‌ها در بازار فلز زرد بود. اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا را با ۲۴ هزار و ۶۵۵ تومان افزایش، دو میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

فرمان صعود طلا و سکه از آلمان صادر شد
مشاهدات از بازار سکه نشان می‌دهد قیمت سکه امامی در روز دوشنبه با افزایش یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۹۸ تومانی به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم با افزایش ۵۳۰ هزار تومانی، ۲۸ میلیون تومان داد و ستد می‌شود و قیمت طلا نیز به هر گرم دو میلیون و ۵۹۳ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت دلار موجب شده انتظارات برای افزایش محسوس قیمت طلا و سکه بالا برود و همین عاملی برای تغییر جبهه سکه بازان از فروش به سمت خرید شده است.

نوسان ۲۰۰ هزار تومانی در قیمت هر مثقال طلا
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: در حالی شاهد نوسان قیمت طلا و سکه در ۱۰ روز گذشته هستیم که این نوسانات، نوساناتِ التهاب آور نبوده است.

ابراهیم محمدولی افزود: گاهی شاهد نوسانات کاهشی یک تا دو درصدی در بحث سکه و طلا بودیم؛ اما طلا در رنج هر مثقال ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

سرگردانی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته اونس جهانی هم گاهی دو دلار کاهشی و گاهی ۳ دلار افزایشی بوده است، گفت: تنها عامل نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به قیمت دلار و ارز برمی‌گردد.

به گفته محمدولی، فعالان بازار طلا و سکه انتظار دارند ثبات واقعی به بازار دلار و ارز برگردد تا طلا و سکه هم در آن مسیر حرکت کند و از سردرگمی قیمتی خارج شود. انتظار ما این است که این اتفاق به زودی بیفتد و شاهد کاهش نوسانات قیمت طلا و سکه باشیم.

پول ثبت نام خودرو، طلا شد؟
به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، بخشی از کاهش قیمت طلا و سکه در ۱۰ روز اخیر به موضوع ثبت نام خودرو برمی گردد. در بازار می‌بینیم که برخی افراد می‌گویند برای شرکت در ثبت نام خودرو دست به فروش طلا و سکه زده اند و این کار بی تاثیر در کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیست.

محمدولی با اشاره به اینکه تقاضای طلا و سکه در دو ماهه امسال کاهش یافته است، گفت: کاهش تقاضای طلا و سکه مشهود است، اما اگر تقاضای طلا و سکه ۳۰، ۴۰ درصد کم شده در بحث جواهر بالای ۵۰ درصد از تقاضا کاهش یافته است، چون جواهر قدرت خرید بیشتری می‌خواهد و در حال حاضر تقاضا چنگی به دل نمی‌زند.

زمان خرید طلا فرا رسیده است؟
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه در حال حاضر طلا و سکه بخریم یا بفروشیم؟ گفت: اعتقاد من این است که مردم هر زمانی که نیاز به طلا و سکه دارند یا پول اضافه‌ای دارند که می‌خواهند آن نقدینگی را به طلا تبدیل کنند، خرید خود را انجام دهند.

 

false
true
false
false

true