بررسی کارنامه شرکتهای بیمه دانا، آسیا، البرز و پارسیان در تولید حق بیمه و پرداخت خسارت/ کدام شرکت کمترین و کدامیک بیشترین میزان تولید را ثبت کردند
اخبار بانک و بیمه پایشگر– عملکرد چهار شرکت بزرگ بیمهای در حوزه تولید حق بیمه و پرداخت خسارت به زیاندیدگان صنعت بیمه طی هفت ماهه اول سال جاری اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، با توجه به گذشت هفت ماه از سال ۱۴۰۳، نگاهی به وضعیت شرکتهای بیمه دانا، آسیا، البرز و پارسیان، میتواند تا حد زیادی افق پیش روی این شرکتها را تا پایان سال جاری روشن تر کند.
در این هفت ماه، هر چهار شرکت بیمهای مورد نظر توانستند درآمد خوبی را به ارمغان بیاورند.
*بیمه دانا
بیمه دانا در هفت ماهه سال جاری از بخش حق بیمه صادره (شامل قبولی اتکایی) به درآمد ۲۷ هزار و ۹۵۲ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.
میزان درآمدی که دانا در دوره گفته شده سال جاری از بخش نامبرده شناسایی کرد، ۲۵ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان میدهد.
*بیمه آسیا
در رتبه دوم بیمه آسیا قرار دارد. بیمه آسیا از ابتدای سال مالی تاکنون توانست ۲۴ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان درآمد تجمیعی محقق سازد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رساند.
*بیمه البرز
بیمه البرز نیز در این بازه زمانی از بخش حق بیمه صادره به درآمد ۱۶ هزار و ۹۰ میلیاردتومان دست پیدا کرده است.
میزان درآمدی که البرز از بخش نامبرده شناسایی کرد، ۵۸ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان میدهد.
*بیمه پارسیان
رتبه بعدی این لیست متعلق به بیمه پارسیان است. این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون موفق شده که نه هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان درآمد تجمیعی محقق سازد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را در صورت مالی خود به ثبت رسانده است.
*بیشترین میزان رشد
در مجموع و با بررسی میزان حق بیمه صادر شده توسط چهار شرکت بیمه دانا، آسیا، البرز و پارسیان متوجه خواهیم شد که بیشترین میزان رشد مربوط به بیمه آسیا و کمترین میزان متعلق به بیمه دانا است.
*میزان پرداخت خسارت
شرکت بیمه دانا در مهرماه سال جاری و با اتمام هفت ماه از سال، بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.
برغم رشد خسارت های پرداخت شده بیمه دانا در مدت یاد شده، اما مشتریان و بیمهگزاران این شرکت همچنان از روند طولانی پرداخت خسارت گلایه مند هستند.
بیمه آسیا از ابتدای سال مالی تاکنون توانست ۱۲ هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان خسارت به خسارت دیدگان پرداخت کند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رساند.
در رتبه بعدی شرکت بیمه البرز قرار دارد که در هفت ماهه سال ۱۴۰۳ حدود شش هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که در مقایسه با هفت ماهه سال ۱۴۰۲ بیانگر افزایش ۵۵ درصدی آن است.
البرز هم در طی دوران مدیریت موسی رضائی به عنوان مدیرعامل این شرکت، همواره با رشد کم سابقه شاخص های عملکردی، توانسته ضمن ثبت رکوردهای جدید، رضایت حداکثری مشتریان خود را نیز به دست آورد.
شرکت بیمه پارسیان نیز از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه بالغ بر شش هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که در مقایسه با هفت ماهه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است که بیمه پارسیان بیشترین میزان رشد در خسارتهای پرداختی را نسبت به سه شرکت دیگر داشته است.
این بدان معنی است که پارسیان همچنان میکوشد با پرداخت سریع خسارت بیمه گزاران، ضمن ایفای تعهدات خود، مشتریان را نیز راضی نگه دارد.