×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
تخریب شخصیت و نشر اکاذیب به جای تکریم/ مدیران ارشد بیمه از تهدید و ارعاب کارکنان سابق خود چه منفعتی می برند؟

 

تخریب شخصیت و نشر اکاذیب به جای تکریم/ مدیران ارشد بیمه از تهدید و ارعاب کارکنان سابق خود چه منفعتی می برند؟

اخبار بانک و بیمه پایشگر– تکریم کارکنان صنعت بیمه، به ویژه بازنشستگان این حوزه که‌ سالیان سال، عمر و زمان خود را صرف رشد و پیشرفت سازمان خویش کردند، امری نیکو و پسندیده است.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، با وجود اهمیت این موضوع و ضرورت گسترش و تعمیم فرهنگ تکریم کارکنان بازنشسته، متاسفانه در برخی از شرکت‌های بیمه که با تغییرات مدیریتی کلان، دچار نحله فکری شده، مدیران تازه به دوران رسیده به جای سعی و تلاش در جهت رشد و پیشرفت سازمان، توان و انرژی خود و دوستانشان را صرف تخریب و کیش شخصیت کارکنان بازنشسته می‌کنند.
شاید از کارکنان رده پایین و یا افراد مغرض که در نبود نیروی انسانی زبده و باتجربه، بخواهند برای خود جایگاهی کسب کنند، این امر بعید نباشد، اما بدون شک تخریب و توهین به بازنشستگان صنعت بیمه که عمر خود را صرف رشد و اعتلای سازمان متبوع خویش کردند، آن هم توسط مدیران ارشد همان سازمان با کسب تکلیف و اجازه از جناح رقیب در دوران فعالیت آنها، نه‌ تنها درست و منطقی نیست، بلکه عین ضدیت با اصول و مبانی اسلام و مسلمانی است.
در کجای این مملکت دیدید و شنیدید که‌ پس از بازنشسته شدن کارکنان، مدیران و معاونان یک مجموعه، به جای تکریم و برگزاری مراسم تجلیل از آنها، برخی از افراد معلوم‌الحال با مجوز یک یا چند مدیر در لابلای شبکه‌های اجتماعی، با خبرهای دروغ و مغرضانه اقدام به تخریب شخصیت آنها کنند؟
حتی اگر مبنا را هم بر دشمنی و خصومت بین دو یا چند نفر قرار دهیم، اکنون که رابطه کاری بازنشستگان با آن سازمان قطع شده، اصلا درست و انسانی نبوده و نیست که در نبودشان اقدام به تخریب شخصیت و یا نوع شغل جدید آنها کنیم.
متاسفانه اخیرا دیده شده در شبکه‌های اجتماعی برخی با اکانت‌های فیک و قلابی و تهدید و ارعاب، سعی می‌کنند چهره خوب و مثبتی از چهره‌های خدوم و بازنشسته صنعت بیمه در نزد مخاطبان ارائه ندهند.
هر چند بسیاری از کارشناسان و کارکنان این گونه شرکت‌ها می دانند این تخریب ها از کجا نشأت گرفته و به چه دلیل هنوز ادامه دارد، اما متاسفانه روی این نوشتار با مدیران عامل شرکت‌هایی است که با سکوت سنگین خود، اجازه چنین حرکات ناپسندی را به مدیران و کارکنان خود می‌دهند.

آقای دکتر و یا آقای مهندسی که رئیس هیات مدیره و یا مدیرعامل شرکت بیمه هستید، بدانید با مخدوش کردن چهره کارکنان سابق خود هرگز نمی توانید نقاب زیبایی از عملکرد و اقدامات ارزشمند برای خودتان یا زیرمجموعه خود بسازید.
علاوه بر اینکه احترام و تکریم بازنشستگان یک تکلیف شرعی است، از منظر علم مدیریت هم این موضوع دارای اهمیت و جایگاه بالایی است که از آن تحت عنوان برکت سازمانی یاد می شود. دعایی که یک بازنشسته برای سازمان، کارکنان و مدیران سازمان می‌کند، به اندازه‌ای دارای ارزش است که هیچ چیز توان رقابت با آن را ندارد.
آنچه تحت عنوان سینرژی در تحلیل رفتار سازمانی نام برده می‌شود، همان موضوعی است که ما از آن به عنوان برکت سازمانی با اثر گذاری بیشتر یاد می‌کنیم.
برکت سازمانی در دانش بومی علم مدیریت، مفهومی فراتر از نظر غربی‌ها دارد. چراکه در مفهوم برکت سازمانی، به این واقعیت که دعای یک بازنشسته همکار می‌تواند به کار ما در سازمان برکت دهد اعتقاد داریم و جزو باورمندی ما در سازمان است.

ما باید قدردان و سپاسگزار بزرگان و پیشکسوتانی باشیم که برای نام و آوازه صنعت بیمه و بزرگی و عظمت آن، بی­ وقفه همت کرده­ اند و با عشق و علاقه وافر و کار و تلاش همه جانبه در شکوفایی و اعتبار سازمان خود گام برداشته­ اند.

اگر صنعت بیمه ایران دارای قدرت و اعتبار و خوشنامی نزد مردم است به جهت تلاش صادقانه توأم با عشق و علاقه بزرگان، پیشکسوتان و فرهیختگانی است که درطول سالیان گذشته تاکنون نشان داده­ اند و همچنان با علاقه زیاد، رشد و شکوفایی شرکت را همراهی، مشارکت و دنبال می­ کنند.

صنعت بیمه بر پایه سرمایه انسانی متخصص و مجرب بعنوان محور اصلی فعالیت­ها در فضای حرفه­ ای کسب و کار مطرح بوده و به همین جهت تجربیات ارزشمند نیروهای بازنشسته و پیشکسوت که در طول سالیان متمادی در عرصه کار و تلاش توأم با عشق و علاقه حاصل شده، نیاز اصلی کار و فعالیت امروز است.

false
true
false
false

true