×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۸ تیر - ۱۴۰۳  
false
true
جلیلی: باید در جلسات دانشجویی همه سلایق سیاسی حضور داشته باشند/می‌خواهم صدای همه را بشنوم

جلیلی: باید در جلسات دانشجویی همه سلایق سیاسی حضور داشته باشند/می‌خواهم صدای همه را بشنوم

اخبار سیاسی پایشگر- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان از تمامی طیف ها و سلایق حضور داشته باشند و تلاش دارم در دانشگاه ها خواسته های تمامی طیف ها و نگاه ها را بشنوم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه شریف گفت: خیلی خوشحالم در جمع پرشور شما دانشجویان حضور دارم این جلسه اول من نیست و توفیق داشتم در ۱۰ سال اخیر به ویژه در ۲ تا ۳ سال اخیر حضور در جمع شما یافته ام و در حوادث سال ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران و سایر استانها هفته ای و یا دو هفته یک بار حضور داشتم و برخی جلسات با دانشجویان ۶ تا ۷ ساعت بطول می انجامید. خاطرم هست در جلسه ای که در دانشگاه یزد با حضور دانشجویان برگزار شد، از ساعت یک تا ساعت هفت طول کشید.

وی ادامه داد: جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان یک فرصت مغتنم است و در گفت و گوهایی با دانشجویان می خواهیم به یک نقطه اشتراک برسیم. نفس چنین جلسات در دولت مخالف یا موافق شما یک فرصت است و باید ادامه داشته باشد دانشگاه ها بهترین فرصت است تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم.

در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است

جلیلی ادامه داد: در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است، چرا که دانشگاه مشکل گشایی برای حل مسائل کشور است و اگر می گوییم که یک جهان فرصت یک ایران جهش موتورش باید در دانشگاه باشد.

وی در پاسخ بخ این سوال که چگونه می توان وضعیت کشور را به یک وضعیت مطلوب رساند، اظهار داشت: اگر می خواهیم دولت قوی داشته باشیم به صرف برگزاری جلسه و بودجه نیست. دولت اگر می خواهد جهش در کشور صورت بگیرد باید از توانمندی های آحاد مردم استفاده کند. اولین اقدام شناسایی نخبگان دانشگاهی است. مثلاً می خواهیم کسری بودجه را برطرف کنیم ارز آوری و ایجاد اشتغال داشته باشیم باید از ظرفیت بزرگ دانشگاهی استفاده کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اساتید دانشگاهی که ۳۰ سال در دانشگاه شریف مشغول هستند باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت رفع مشکل اقتصادی استفاده کنند و این کار نیازمند برنامه ریزی است.

نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت

جلیلی با بیان اینکه امروز این دولت است که به کمک دانشجویان و اساتید نیاز دارد، گفت: صدها ظرفیت دانشجویی و علمی آمادگی دارند تا برای شکوفایی کشور در ذیل یک جهان فرصتی که وجود دارد، نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه وقتی همه در مورد برجام سوت میزدند این ما بودیم که ۶ جلسه آن را نقد کردیم، ادامه داد: نباید کشور را معطل مذاکرات نگه داشت و در آخر در بسیاری از سانتریفیوژها بتن بریزیم و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم؛ در آخر هم دلار ۱۰ برابری را تحویل دولت بعدی دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه موضوع برجام قدیمی شده است، اظهار داشت: برای جلوگیری از تورم باید با پولشویی مبارزه کنید.

جلیلی با تاکید بر اینکه این خط کشی های سیاسی و جناحی نمی تواند به سوالات دانشجویان پاسخ دهد،اظهار داشت: باید در جلسات پرسش و پاسخ دانشجویان از تمامی طیف ها و سلایق حضور داشته باشند و تلاش دارم در دانشگاه ها خواسته های تمامی طیف ها و نگاه ها را بشنوم تا برای رفع مشکلات تصمیمات درستی بگیرم.

پاسخ جلیلی به اظهارات پور محمدی: می خواستند بدهکار FATF شوند، ما زیر بار نرفتیم

وی در ادامه با اشاره به اظهارات پور محمدی در مناظرات تلویزیونی گفت: در بحث FATF که آقای پورمحمدی در مناظره بیان کردند، اصل ماجرا بر سر مبارزه با پولشویی بود، ما ۳۹ بند آن را اجرا کرده بودیم و دوستان به جای طلبکاری، میخواستند بدهکار شوند که ما زیر بار نرفتیم، به آقای پورمحمدی گفتم شما که میگویی این قانون اینطور باید اجرا شود چرا خودتان آن را اجرا نمی‌کنید؟

یک جهان فرصت در پیشروی ماست، نباید به عقب برگردیم

جلیلی گفت:نقاط ضعف با صرف بیان ضعف‌ها حل نمی‌شود، باید نقاط قدرت و فرصت‌ها را هم دید، امروز یک جهان فرصت در پیشروی ماست، نباید به عقب برگردیم و مثل آقایان معطل این و آن بمانیم.اجازه ندهیم واقعیت ها را ناقص و تحریف شده نشان دهند.ضعف با ضعف برطرف نمی شود و با نقاط قوت برطرف می شود. انها می خواهند نقاط قوت را بپوشانند و کار مهم دانشگاه این است در کنار نقاط ضعف، قوت ها را ببیند.

جلیلی با تاکید بر اینکه از مدیریت غلطی که نمی‌توانست ۲۰۰ هزار بشکه نفت به زور بفروشد، توقع و انتظار رشد ۸ درصدی اقتصاد نمی‌رفت، ادامه داد: برخی می‌گفتند تحریم ها جدی است و ما دیگر نمی‌توانیم روزانه بیشتر از ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم، ما راهکارهای مختلف ارائه دادیم که استقبال نکردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در گذشته دولتمردان اعلام می کردند که با تحریم نمی توانیم کار تولیدی انجام دهیم اما با تمام توان و نیروی انسانی دانشگاهی توانستیم، در دولت شهید رییسی تولید نفت افزایش قابل توجهی یافت.

جلیلی اظهار داشت: اینکه می گوییم یک جهان فرصت یک شعار نیست بلکه تمام ظرفیت های کشور در دولت سایه شناسایی شده و این یک فرصت کم نظیر تمدنی و تاریخی برای کشور است آیا می خواهیم معطل فلان کشور شویم و یا با تلاش و کوشش با ظرفیت های داخلی به موفقیت برسیم.

رئیس جمهور برنامه داشته باشد دچار تردید و تزلزل در تصمیم گیری نمی شود

وی افزود: وقتی صحبت از رشد ۸ درصد می‌کنیم، دوستان سریعا می‌گویند ما فلان قدر سرمایه میخواهیم، درست است ولی نکته مهم‌تر، مدیریت درست و نیروی انسانی کارآمد است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در دانشگاه نباید اجازه دهیم که واقعیت ها و ضعف ها را با بیانات غیر واقع بیان کنند، گفت: این ها می خواهند نقاط قوت را بپوشانند.

وی تاکید کرد: رییس جمهور باید برنامه داشته و به آن اشراف داشته باشد تا بتواند در زمان درست تصمیم مناسب بگیرد؛ دچار تردید و تزلزل در تصمیم نشود.

false
true
false
false

true