×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
خونخواهی، بدون ورود به جنگ

خونخواهی، بدون ورود به جنگ

یادداشت و تحلیل پایشگر– در میان انواع اظهار نظرها و تفسیرهای رسانه ای که درباره واکنش ایران به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران شده و می شود، این اظهار نظر یک کارشناس روس بنام “لگ گلاوزونوف” نیز که در مسکو با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرده، خواندنی است.
به گزارش پایشگر، وی در این مطلب چنین گفته است>«نیروهای نظامی و امنیتی ایران در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا از قابلیت‌های زیادی همچون موشک‌های بالستیک، پهپادها و نیز جنگ‌های چریکی برخوردار است. همانگونه که در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی بخشی از این توانائی را نشان داد. بنابراین اکنون هم قادر به عملیات ویژه علیه اسرائیل است. آمادگی ایران برای اعلان جنگ به اسرائیل بسیار زیاد است،‌ اما این موضوع بعید به نظر می‌رسد، گرچه تهران می خواهد به نوعی به تل‌آویو پاسخ بدهد. باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه از مبدأ کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا بود.
ضمناً توجه داشته باشید که اسرائیل تا نتواند بر حماس و حزب الله غلبه کند، قادر به جنگ با ایران نخواهد بود.
درباره نقش کشورهای منطقه در اقدام تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل نیز اعتقاد دارم که ‌با توجه به روابط نزدیک اقتصادی و فنی – نظامی برخی کشورهای عربی با اسرائیل، توافق خاصی میان رهبران این کشورها و تل‌آویو وجود دارد و این کشورها در درگیری احتمالی منطقه علیه اسرائیل وارد عمل نخواهند شد.
البته ایالات متحده آمریکا هم اعتقاد دارد که ایران وارد جنگ با اسرائیل نخواهد شد. بدین ترتیب است که فعلاً تل‌آویو که از پشتوانه آمریکا، فرانسه و انگلیس برخوردار است، سعی می کند با اعزام نیروهای بیشتر به نوار غزه و مرز لبنان مشکلات خود در این مناطق را حل کند».

false
true
false
false

true