×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
false
true
رتبه دوم بانک‌ رفاه در رعایت معیارهای اخلاقی

رتبه دوم بانک‌ رفاه در رعایت معیارهای اخلاقی

اخبار بانک و بیمه پایشگر-یکی از نگرانی‌های تاریخی در خصوص عملکرد نظام بانکی، توجه صرف به حداکثر سازی سود اقتصادی بدون توجه به تبعات اجتماعی و محیطی آن است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران یکی از نگرش‌هایی که از دل این نگرانی سر برآورده و توانسته جریان اثربخش و کارآمدی را در صنعت بانکداری نمایندگی کند، مقوله بانکداری اخلاقی است. در بانکداری اخلاقی علاوه بر پیگیری رویکردهای اثربخش بانکداری و ارتقاء شاخص‌های کلیدی عملکرد بانک، تلاش می‌شود تا با پاسداری از حقوق افراد جامعه، حفظ ثبات نظام اجتماعی اقتصادی، حفظ و بهبود محیط‌زیست و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی، زمینه ارتقاء کیفیت زندگی عموم افراد جامعه فراهم شود.
در بانکداری اخلاقی ضمن رعایت کامل اخلاق حرفه ای با تأکید بر مؤلفه‌هایی نظیر صداقت، بی‌طرفی، اعتماد، رعایت دقیق قوانین، رویکرد مشارکت در عملیات، توجه به نفع جمعی و الزامات محیط زیستی، توجه به توسعه پایدار، روابط بانک‌ها با کارکنان، ذی نفعان و همه اجزاء محیط اقتصادی بازتعریف شده و بر اساس کدهای اخلاقی سمت‌ و سوی تازه‌ای به خود می‌گیرد.
بانکداری اخلاقی همان اهداف بانک ها را که به دنبال سود و انتفاع هستند را دنبال می کند، اما یک سری اصول برای خود دارد؛ بنابراین اینکه بگوییم بانکداری اخلاقی یک بانکداری بدون سود است، درست نیست و اتفاقا نوعی از بانکداری پُرسود است.

رتبه دوم بانک‌ رفاه در رعایت معیارهای اخلاقی

بانک‌ رفاه به عنوان یک بانک اخلاق محور و اجتماعی، فراهم کردن فرصت موفقیت برای اقشار کم درآمد، حمایت از تحکیم بنیان خانواده ها، حفظ محیط ‌زیست و رعایت ارزش های اخلاقی در ارائه خدمات را سرلوحه خود قرار داده است.
این بانک در سرمایه گذاری ها و پرداخت تسهیلات همواره تلاش می کند به نحوی عمل کند که منافع اقشار مختلف، ذی نفعان و بخش عظیمی از افراد جامعه به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین شود تا کیفیت زندگی و سطح رفاه مردم جامعه ارتقاء پیدا کند.
بانک رفاه در اجرای بانکداری اجتماعی به همان میزان که به کسب سود اهمیت می‌دهد، برای ارتقاء سطح زندگی مردم و محیط زیست کشور نیز ارزش قائل است و اهداف اقتصادی را به مسئولیت های اجتماعی پیوند زده است.
“بانکداری اخلاقی نه به عنوان یک شعار، بلکه به عنوان یک حقیقت در تار و پود نیروی انسانی و خدمات این بانک جاری است”
برخوردار شدن قریب به ۲۰ میلیون مشتری و بیش از ۴۲ میلیون ذی نفع مستقیم و غیرمستقیم، از خدمات بانک رفاه و رضایت آنان از این خدمات نشان می دهد که بانکداری اخلاقی نه به عنوان یک شعار، بلکه به عنوان یک حقیقت در تار و پود نیروی انسانی و خدمات این بانک جاری است.
نتیجه چنین رویکردی کسب عنوان دومی بانک اخلاق محور را برای رفاه به ارمغان آورده است. این بانک در بیست و سومین نشست سالانه همایش های پولی و ارزی، در ارزیابی های موسسه پولی و بانکی بانک مرکزی، رتبه دوم رعایت معیارهای اخلاقی در فعالیت های بانکی و رتبه سوم تحقیق و توسعه در حوزه بانکداری اسلامی را بین بانک های کشور کسب کرده است.

false
true
false
false

true