×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
ستاد شرکت‌های بیمه، جای باتجربه ها و نخبگان حرفه‌ای است، نه سفارشی ها!

ستاد شرکت‌های بیمه، جای باتجربه ها و نخبگان حرفه‌ای است، نه سفارشی ها!

اخبار بانک و بیمه پایشگر– عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های نمایندگی کشوری بیمه دانا معتقد است که ستاد شرکت‌های بیمه باید متشکل از با تجربه ترین ها و حتی المقدور غیر سفارشی باشند.

مصطفی سیدقلعه، کارشناس رسمی دادگستری در حوزه بیمه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری “پایشگر” اعلام کرد: یکی از مشکلات برخی شرکت‌های بیمه، قرار دادن نیروهای تازه کار در صندلی‌های کارشناسی ستادی در مدیریت های فنی است.
وی که مدیرعامل یک شرکت نمایندگی با ۲۷ سال سابقه کاری در صنعت بیمه است، افزود: این مشکل وقتی حادتر می‌شود که برخی از این کارشناسان، سفارشی باشند و خود را هم بالاتر از باتجربه ها و دانایان در همان مدیریت و یا شعب و نمایندگان کارکشته بدانند.
سیدقلعه که داور اختلافات داخلی و بین‌المللی رشته امور بیمه هم هست، در ادامه می‌گوید: هنگامی که این مساله حاکم باشد، نماینده با بازاریابی های مکرر و خوردن به درب بسته این شاهزادگان موقت، ناامید گشته و یا سرخورده از بازاریابی و یا خدای ناکرده احاله به نماینده سایر شرکت‌ها، پرتفوی خود را از دست می دهد.البته در برخی از شرکت‌های بیمه، با فلسفه جذب پرتفوی سایر شرکت‌ها، نمایندگان “دوزیست” بکار گرفته اند که این نمایندگان چاقوی دوطرف تیز هستند.
یعنی همانطورکه امید به آوردن پرتفوی سایر شرکت های بیمه متعلق به همسر و یا سایر خاندان وی را داشتند، عکس این مسئله‌ هم قابل اتفاق است، لذا ستاد شرکت‌های بیمه باید از با تجربه ترینها باشند و حتی المقدور غیر سفارشی، تا مدیر محترم فنی شجاعت رد اظهار نظر وی را داشته باشد و از بغض و ناراحتی کارشناس بی تجربه، پرتفوی خوب شرکت را به فنا ندهند.
به گفته وی،کارشناسی که هنوز نمی داند ریسک و محاسبه M.P.L هر مورد بیمه چیست و در زندگی یک کوره و کارخانه را از نزدیک ندیده است، آنقدر محجوب بوده که از مدرسه به خانه و از دانشگاه به خانه و بالعکس در رفت وآمد بوده و بقول قدیمی‌ها آفتاب، مهتاب ندیده، شاید کارنامه عالی و مدارج علمی کلاسیک داشته باشد، ولی سطح ضعیف توان فنی عملیاتی وی می تواند فاجعه آور باشد.
سیدقلعه اضافه می‌کند: بنابراین با این اوصاف، وی چگونه بضاعت نرخ دهی و تعیین شرائط اختصاصی را برای موارد استعلامی شعب و نماینده سطح کشور خواهد داشت!؟این نوع شرکت های بیمه غذای لذیذ آورده سرسفره را از دست خواهندداد و از گرسنگی و زخم معده رنج می برند.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های نمایندگی کشوری بیمه دانا در همین زمینه تاکید می‌کند که مقدمه خُرد فروشی، وجود نخبگان حرفه ای با تجربه در ستاد های فنی و کارآموزی تازه واردها و سفارشی ها، در رکاب ایشان است.

false
true
false
false

true