×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۶ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
سرگردانی بیمه گزاران و شبکه فروش صنعت بیمه از تصمیمات غیر اصولی نهاد ناظر

سرگردانی بیمه گزاران و شبکه فروش صنعت بیمه از تصمیمات غیر اصولی نهاد ناظر

یادداشت و تحلیل پایشگر– سالیان نه چندان دور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های بیمه با هدف سوددهی صنعت بیمه، از شبکه فروش برای اقناع بیمه گذاران جهت خرید تجمیع امور بیمه ای بهره می‌گرفت.

این بدان معنی است که بیمه درمان تکمیلی بهمراه سایر رشته های بیمه ای خریداری شود.
اما، چند سال اخیر شرکت های بیمه و بیمه مرکزی رویه دیگری اتخاذ کردند و اثر و نقش پرتفوی اموال را کم رنگ و در مواردی بی اثر، و در واقع آن را در نرخ حق بیمه درمان تکمیلی تجمیعی کردند.
قبلا” تعداد بیمه شدگان بالای ۲۰ هزار نفر باید برای نرخ گیری درمان به بیمه مرکزی ارسال و در کمیته ای بدون محاسبه تاثیر پرتفوی اموال، نرخ حق بیمه درمان تکمیلی بیمه گذار اعلام می شد، اما سقف تعداد بیمه شده و الزام بیمه گران به استعلام از بیمه مرکزی به ۱۳ هزار نفر کاهش یافته است.

 


طبق این فرمول، شرکت‌های بیمه و کمیته مذکور در بیمه مرکزی نرخ درمان را مطلق محاسبه و تاثیر ضریب خسارت مناسب و پرتفوی سایر رشته ها ی تجمیعی را تقریبا” به سمت صفر کشانده‌اند.
در حال حاضر بیمه گذار و شبکه فروش از این تصمیمات غیر اصولی و دور از حرفه ای گری سرگردان هستند و شایسته است در این خصوص تجدید نظر شده و راهکارهای دیگری برای این مساله اندیشیده شود.

* مصطفی سیدقلعه، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های نمایندگی کشوری بیمه دانا

false
true
false
false

true