×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
فراز و فرود در ایفای تعهدات بیمه‌ای/ شرکت‌های بیمه دانا، آسیا و البرز طی ۴ ماه سال جاری چه کاشتند و چه برداشتند؟

 

 

فراز و فرود در ایفای تعهدات بیمه‌ای/ شرکت‌های بیمه دانا، آسیا و البرز طی ۴ ماه سال جاری چه کاشتند و چه برداشتند؟

اخبار بانک و بیمه پایشگر– سه شرکت بزرگ و خصوصی بیمه کشور در طی چهار ماهه اول سال جاری به ترتیب ۴۹، ۳۳ و ۱۹ درصد از حجم خسارات پرداختی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، شرکت‌های بیمه دانا، آسیا و البرز، بیشترین خسارات پرداختی را در رشته بیمه درمان و شخص ثالث به ثبت‌ رساندند.
“پایشگر” با هدف بررسی و تحلیل میزان خسارات پرداختی سه شرکت بزرگ بیمه خصوصی در کشور، عملکرد چهار ماهه اول امسال این شرکت ها را ارزیابی کرده است.
برخی از مشتریان و بیمه گزاران صنعت بیمه در تماس های تلفنی با رسانه‌های خبری، از عدم پرداخت یا تاخیرهای طولانی در این پروسه، ابراز نگرانی و گلایه کردند.
گلایه مشتریان به حدی جدی شده که طبق شنیده‌ها، قصد دارند با تجمع در مقابل دفاتر مرکزی برخی شرکت‌های بیمه، اعتراض و گلایه خود را به گوش مدیران ارشد صنعت بیمه برسانند.

اگر چه با برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری چهاردهم و معرفی اعضای کابینه دولت دکتر پزشکیان در آینده نزدیک، یک زلزله نسبتا بزرگ در بافت مدیریتی صنعت بیمه رخ خواهد داد، با این حال به دلیل اهمیت موضوع و گسترش نارضایتی بیمه گزاران از برخی شرکت‌های بیمه در نحوه پرداخت خسارت‌، بد نیست به عملکرد چهار ماهه سه شرکت بزرگ و خصوصی بیمه کشور اشاره ای داشته باشیم.

در این گزارش، فعالیت ماهانه منتهی به تیرماه ۱۴۰۳ شرکت بیمه دانا با نماد دانا پذیرفته شده در بازار اول بورس با سرمایه ثبت شده‌ یک هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان و ارزش بازار چهار هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان، شرکت بیمه آسیا با نماد آسیا، پذیرفته شده در بازار اول بورس با سرمایه ثبت شده‌ی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش بازار چهار هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان و شرکت بیمه البرز با نماد البرز، پذیرفته شده در بازار اول بورس با سرمایه ثبت شده‌ چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ارزش بازار ۱۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد تومانی بررسی شده است.

 

بیمه دانا

در یک ماهی که از خردادماه سپری شد شرکت بیمه دانا توانست بالغ بر دو هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان به بیمه گذاران خود خسارت پرداخت کند که در مقایسه با ماه گذشته ۸۷ درصد رشد داشته است.
اگر بخواهیم نسبت به دوره مشابه سال گذشته مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که خسارت پرداختی «دانا» با ۶۶ درصد افزایش روبه رو شده است.

در مجموع چهار ماهی که از سال جاری گذشته است، شرکت بیمه دانا هشت هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که در مقایسه با چهار ماهه سال گذشته حدود ۶۴ درصد رشد داشته است.
نکته مورد اعتراض برخی بیمه گزاران از این شرکت بیمه، تاخیر های طولانی مدت در پرداخت خسارت به آنها است.

 

بیمه آسیا

بیمه آسیا در تیرماه سال جاری یک هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان خسارت به بیمه گذاران پرداخته است. میزان درآمدی که آسیا در چهارمین ماه از تابستان سال جاری از بخش نام‌برده شناسایی کرد، پنج درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته و ۲۵ درصد رشد را نسبت به تیرماه سال گذشته نشان می‌دهد.

بیمه آسیا در این مدت توانست شش هزار و ۶۶ میلیارد تومان درآمد تجمیعی محقق سازد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

بیمه البرز

این شرکت در تیرماه امسال ۸۹۵ میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان خود پرداخت کرده است که نسبت به ماه گذشته شش درصد کاهش داشته است، اما در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

از ابتدای فروردین‌ تا پایان تیرماه، خسارت تجمیعی شرکت بیمه البرز به عدد سه هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان رسید؛ خسارت تجمیعی البرز در مقایسه با چهار ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۵۶ درصد رشد داشته است.

بررسی میزان خسارات پرداختی

اگر نگاهی به خسارت پرداختی سه شرکت بیمه دانا، آسیا و البرز بیندازیم و میزان خسارت پرداختی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که خسارت پرداختی بیمه دانا و آسیا در خردادماه کاهش و در تیرماه مجدد رشد داشته است و از طرفی بیمه البرز پس از سه ماه صعودی نهایتا در تیرماه با کاهش همراه شده است.

کدام شرکت بیشتر خسارت داده است؟

در مقایسه با چهار ماهه سال گذشته شرکت بیمه دانا خسارت بیشتری را به مشتریان خود پرداخت کرده است.
با نگاه به کل خسارت پرداختی چهار ماهه سه شرکت بیمه دانا، آسیا و البرز متوجه می‌شویم که حدود ۴۹ درصد از کیک خسارت پرداختی در اختیار بیمه دانا، ۳۳ درصد در اختیار بیمه آسیا و ۱۹ درصد متعلق به بیمه البرز است.

شایان ذکر است که عمده خسارت پرداختی این سه شرکت متعلق به رشته بیمه درمان و شخص ثالث بوده است.

false
true
false
false

true