×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
لاریجانی، همتی، خوش‌چهره،بیغش هم ثبت نام کردند/حضور ۲۴ نفر در ستاد انتخابات

لاریجانی، همتی، خوش‌چهره،بیغش هم ثبت نام کردند/حضور ۲۴ نفر در ستاد انتخابات

 

 

اخبار سیاسی پایشگر-دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به پایان رسید و تا الان تعداد داوطلبان نامزدی این انتخابات به ۹ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از مهر ،ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در دومین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور آغاز شد. روز گذشته و در اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، محمدرضا صباغیان و عباس مقتدایی ثبت‌نام کردند.

 

امروز ۴ داوطلب ثبت‌نام کردند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ۲۴ نفر وارد ستاد انتخابات کشور شدند و بررسی مدارک صورت گرفت؛ نهایتاً ۴ داوطلب ثبت نام کردند.

وی افزود: علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی از جمله چهره‌هایی بودند که ثبت نام کردند.

امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست

عبدالناصر همتی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران اولین بیانیه انتخاباتی خود را قرائت کرد و گفت: تمام تلاش من تعامل با همسایگان، گسترش روابط اقتصادی با همه کشورهایی که به نوعی در خدمت منافع ملی ما قرار می‌گیرند و تکیه بر دیپلماسی ورزیده و چابک برای رفع تحریم‌ها و گشایش مراودات با دنیا خواهد بود. در روزهای آینده برنامه جامع من در پیش روی شما خواهد بود، امیدوارم با مشارکت خود در انتخابات امکان اجرا شدن این برنامه را فراهم کرده و کشور را در ریل رشد و پیشرفت قرار دهید.

وی در این بیانیه تاکید کرده است: امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست. مردم انتظار دارند که مسئولان بدون شعار زدگی و بازی با الفاظ امورات اقتصادی آنها را ساماندهی کنند. امروز دیگر زمان شعارهای بی حاصل و وعده‌های تو خالی نیست.

همتی داوطلب نامزدی انتخابات شد

 

عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند ثبت نام خود در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را تکمیل کرد.

شعار انتخاباتی ندارم

محمد خوش چهره، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران، گفت: فاقد شعار انتخاباتی هستم، اما هم برای مجلس و هم برای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تقاضاهای گسترده‌ای که از بنده و از طرف دوستان و علاقمندان صورت گرفت، تصمیم گرفتم ثبت نام کنم و حضور یابم.

وی افزود: در حالی که وظایف مجلس و دولت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دیگر موارد حل مشکلات کشور است، اما هر چقدر بیشتر پیش می‌رویم شاهدیم که مسائل پیچیده‌تر شده و از مسئله تبدیل به معضل شود و از معضل به بحران تبدیل شده است. به عنوان مثال هم اکنون بحران بیکاری داریم و این هم چالش امنیتی و هم چالش اقتصادی و سیاسی است. همچنین هم اکنون بحران مسکن را شاهدیم؛ البته بخشی از این بحران‌ها ناشی از تحریم‌ها است.

 

بازدید وزیر کشور از فرایند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات

 

احمد وحیدی، وزیر کشور با حضور در ستاد مرکزی انتخابات، از نزدیک فرایند ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری را بررسی و از آن بازدید کرد.

 

همچنینی محمد خوش‌چهره استاد دانشگاه و نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تمدید نخواهد شد

«سید محمدتقی شاهچراغی» رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور و معاون سیاسی وزیر کشور، در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام‌ها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران، گفت: امروز روز دوم ثبت نام ریاست جمهوری است و برابر قانون ۵ روز از ساعت ۸ تا ۶ بعد از ظهر مشخص شده است و آخرین روز ثبت نام‌ها روز چهاردهم خرداد همزمان با سالگرد ارتحال امام راحل است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان ۵۰ روز باید رئیس جمهور انتخاب شود، آخرین زمان ثبت نام‌ها ساعت ۶ بعد از ظهر چهاردهم خرداد است و قابل تمدید نیست.

باید به اصول قانون اساسی به طور واقعی عمل شود

«محمود احمدی بیغش» نماینده ادوار مجلس ضمن حضور در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور و ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران، گفت: امروز برای ثبت نام و نامزدی ریاست جمهوری دوره چهاردهم مراجعه کردم و امید دارم، اگر خواست خداوند باشد که خدمتگزار مردم عزیز ایران باشم، بتوانم به آنچه در قانون اساسی آمده است، عمل کنم.

 

وی افزود: فصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و ۳۰ اصل از اصول این قانون اختصاص به وظایف قوه مجریه، رئیس جمهور و وزرا دارد و اگر در اصل به این اصول به طور واقعی عمل شود، قطعاً پاسخ همه خواسته‌ها داده خواهد شد.

احمدی بیغش ثبت‌نام کرد

 

محمود احمدی بیغش، نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور، داوطلب نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

۶ نفر ثبت‌نام قطعی شده‌اند

همچنین محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: توصیه می‌کنیم داوطلبان دارای شرایط حتماً در یکی دو روز اول ثبت‌نام کنند؛ چون روزهای انتهایی شلوغ است و با ازدحام مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۶ نفر ثبت نام قطعی شده اند، ادامه داد: تاکنون محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی و علی لاریجانی ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

 

اسلامی تصریح کرد: در این دوره هم ماده ۳۵، ۵۵ و مصوبه ابلاغیه شورای نگهبان برای ملت شریف ایران تشریح شده است. کسانی وارد عرصه رقابت ریاست جمهوری می‌شوند که دارای حداقل مدرک فوق لیسانس و بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال و همچنین دارای ۴ سال سابقه تصدی مسوولیت‌های مدیریت‌های کلان کشور و فقدان سو پیشینه باشند.

روز دوم با ثبت نام لاریجانی آغاز شد

امروز در همان لحظات ابتدایی آغاز ثبت نام علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

رفع مشکلات با تکیه بر توان داخلی شدنی است

وی در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: مردم عزیز ایران، امروز شرایط معیشتی سخت است. همه انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد. اما آیا این مشکلات حل شدنی است؟ که می‌گویم آری، با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی این کار شدنی است.

لاریجانی تاکید کرد: برخی کشورها وضعی به مراتب بدتر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند، لذا باید از تجارب بین المللی، متناسب با مختصات کشور بهره بگیریم.‌

مدیریت نو در فرایند ثبت نام

در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱ باشند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور کسانی که شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، مدرک فوق لیسانس به بالا، ۴ سال مدیریت کلان کشور و همچنین فقدان سوءسابقه و پیشینه را دارند، پس از بررسی دقیق توسط همکاران حقوقی در ستاد انتخابات به سالن اصلی هدایت می‌شوند و ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیأت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و تا ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حضور ۲۴ نفر در ستاد انتخابات/ثبت‌نام قطعی ۴ نفر در روز دوم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از قطعی‌شدن ثبت‌نام ۴ نفر در روز دوم نام‌نویسی‌ها خبر داد.

محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: امروز ۲۴ نفر وارد ستاد انتخابات شدند و از این میان ۴ داوطلب حائز شرایط ثبت‌نام بودند.

وی یادآور شد: آقایان علی لاریجانی، محمود احمدی‌بیغش، محمد خوش‌چهره و عبدالناصر همتی اسامی چهار داوطلب ثبت‌نام‌شده کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در پایان دومین روز نام‌نویسی‌ها هستند.

false
true
false
false

true