×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
مطالبات و انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب/ دولت نیاز به خانه تکانی دارد

 

مطالبات و انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب/ دولت نیاز به خانه تکانی دارد

یادداشت و تحلیل پایشگر: شهراد اثنی عشری
با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی قاطع مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دور تازه‌ای از حیات سیاسی کشورمان در سایه عقلانیت و تدبیر در حال آغاز شدن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، از صبح امروز شنبه و پس از معلوم شدن پیروز انتخابات، اخبار انتخاباتی به گونه ای دیگر دنبال خواهد شد.
این که هر فرد و حزب و سازمانی درباره این انتخابات چه گفت؟ چه پیش بینی داشت؟، پشت سر کدامیک از دو کاندیدای مرحله دوم انتخابات ایستاد؟، دیگر اهمیت ندارد و آنچه از اکنون باید به‌ آن‌ اندیشید، کمک و همدلی تمام گروه های سیاسی برای پیشبرد اهداف کشور و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

“پایشگر”از همان ابتدای انتخابات تاکنون موضع مشخص و شفافی در قبال این انتخابات داشت و معتقد بود بهترین گزینه برای ریاست جمهوری در شرایط کنونی مسعود پزشکیان است، زیرا وی به دلیل پاکدستی، صداقت و عزمش برای مبارزه با فساد و دزدی و گام برداشتن در راه احقاق حق حقوق بگیران و مزدبگیران شاغل و بازنشسته و همچنین مخالفت با فشارهای اجتماعی به مردم، بویژه به زنان بر سر حجاب و جلوگیری از خانه تکانی در دانشگاهها به سود جبهه پایداری صالح تر از بقیه می داند.
اگر چه در حوزه سیاست خارجی دست دولت چندان باز نیست و متغیرهای سیاسی دیگری دخیل هست، اما با این وجود می‌توان انتظار داشت تا حداقل پوسته سابق و شکننده مدیران خسته و شعارزده دستگاه دیپلماسی تغییر کرده و دامنه آن به حوزه داخلی هم سرایت کند.
اما نکته مهم‌ تر این است که ترکیب کابینه به‌گونه‌ای چیده شود که اثری از تیم ضعیف اقتصادی سابق نباشد و مردم با وزیران و دولتمردان متخصص و توانا بتوانند پیگیر رفع مشکلات خود باشند.
در حال حاضر وجود تیم اقتصادی دولت مرحوم شهید رئیسی که متاسفانه توانایی رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را ندارند، بیش از هر چیز اهمیت دارد.
در طول سه سال گذشته مردم بارها و بارها از وضعیت اقتصادی کشور گلایه داشتند و مشکلات خود را به طرق مختلف به گوش مسوولان رساندند، اما کاسبان تحریم که دنبال منافع جناحی خود بودند، توجهی به این موضوع نداشتند و فقط در پی آمار سازی برای نشان دادن وضعیت مطلوب اقتصادی بودند.
اینک که رئیس جمهور منتخب با آرای فراوان مردم به کرسی ریاست جمهوری نشسته، وظیفه دارد در اسرع وقت با چینش کابینه ای قدرتمند و توانا، به خصوص در حوزه اقتصادی، ضمن کوتاه کردن دست وزیران و مدیران ناتوان اقتصادی گذشته، در جهت رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات افکار عمومی، اقدام کند.
فراموش نکنیم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بزودی برگزار خواهد شد و احتمال زیاد ترامپ برنده آن خواهد بود، نوع برخورد و سیاست اتخاد شده با رئیس جمهور آینده آمریکا از سوی مسوولان کشورمان اهمیت زیادی دارد و لازم است در هنگام نیاز، در برخی امور بازنگری و تجدید نظر شود.

در عین حال باید به این موضوع هم اشاره کرد که شیوه تبلیغات جلیلی و رو شدن امکاناتی که در نهادهای مختلف در اختیار او بوده و بویژه فعالیت هایی که سایت های طرفدار او با انواع توهین ها و دروغ ها داشتند و نقشی که برادر او بعنوان قائم مقام صدا و سیما در مناظره های انتخاباتی بازی کرد، همه و همه نشان داد که صداقت در آن جمع نایاب است.
در نهایت به نظر می‌رسد کانون های قدرت و نفوذ در کشورمان با توجه به جمیع جهات داخلی و خارجی، راه را برای انتخاب گزینه مناسب برای هدایت قوه مجریه فراهم کردند تا مردم نیز با درک‌ اهمیت این موضوع، بهترین انتخاب را داشته باشند.

false
true
false
false

true