×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
false
true
موانع و پیشرفت نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان

اخبار بورس پایشگر– نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس از نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان بازدید کرده و در جریان پیشرفت این نیروگاه و مشکلات پیش رو قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر به نقل از خانه ملت، ۱۱ نماینده کمیسیون انرژی مجلس طی سفر دو روزه به استان خوزستان از برخی پالایشگاه ها، نیروگاه ها و شرکت های پتروشیمی این استان بازدید کردند.

نمایندگان از نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی شهر بهبهان با ظرفیت تولید ۹۸۴ مگاوات، شامل ۴ واحد گازی ۱۶۶ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی بازدید کردند که تاکنون نیمی از آن شامل مرحله یک با ۲ توربین گازی به بهره برداری رسیده است.

بهره وری این نیروگاه نسبت به نیروگاه های موجود ساخت شرکت مپنا ارتقاء یافته و این در حالی است که ۶۵ درصد پروژه توسط سرمایه گذاری غدیر و مابقی از سوی مپنا اجرا شده است.

دراین میان، فاز دو نیاز به تزریق و تامین مالی دارد، تصفیه خانه نیز نصف تصفیه خانه نیروگاه شهر گناوه مصرف آب دارد و هدررفت آبی در آن صورت نمی گیرد، ضمن آنکه این نیروگاه خصوصی با حدود ۱۰۰ نیرو اداره می شود اما به گفته نمایندگان و مسئولان حاضر، مشابه چنین نیروگاهی در بخش دولتی با چند برابر این تعداد نیرو اداره می شود.

false
true
false
false

true