×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳  
false
true
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی چه گفتند؟

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی چه گفتند؟

اخبار سیاسی پایشگر-۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره انتخاباتی خود به بیان دیدگاه ها و نظرات خود حول موضوعات اقتصادی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتمین روز رقابت های انتخاباتی، نخستین مناظره خود را برگزار کردند، همچنین نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

پورمحمدی: حفظ عدالت سابقه‌ای عاری از فساد می‌خواهد

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دیروز دوشنبه ۲۸ خردادماه در حساب کاربری خود در توییتر(ایکس) نوشت: حفظ موضع‌ انقلابی و عدالت‌خواهی، سابقه‌ای پاک و عاری از فساد می‌خواهد. هرچه حواشی‌ فرد بیش‌تر باشد، دولت و ملت بیش‌تر گرفتار سنگلاخ‌های این مسیر دشوار خواهند شد.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

نامزدهای ریاست جمهوری با رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند

دیروز همزمان با عید سعید قربان، محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر نصب العین قرار دادن رهنمودها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در رعایت اخلاق و حاکم بودن آن در رقابت‌های انتخاباتی پرهیز از بد اخلاقی، بدگویی، تهمت زنی، لجن‌پراکنی و برخوردهای اهانت آمیز، گفت: در مناظرات باید مردم از شما متانت، وقار و سنگینی ببینند، الگوی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در این زمینه بسیار راهگشا است؛ با رعایت اخلاق اسلامی، شخصیت و تسلط بر خودتان را حفظ کنید و در مواجهه با بد اخلاقی‌ها به سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام تمسک جویید، این انتظاری است که مردم از شما دارند.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

تاکید قالیباف بر اهمیت دستگاه دیپلماسی در دولت خدمت و پیشرفت

محمدباقر قالیباف روز دوشنبه – ۲۸ خردادماه – در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: رفع تحریم‌ها به شرط انتفاع اقتصادی اولویت دولت خدمت و پیشرفت خواهد بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تجربه کشور در این خصوص باید مذاکرات را سنجش‌پذیر، قابل‌بازگشت و به‌شرط انتفاع اقتصادی به انجام رسانیم. لذا معتقدم همه دستگاه‌ها یک طرف و دستگاه دیپلماسی یک طرف است.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

حضور ظریف در ستاد انتخاباتی پزشکیان تکذیب شد

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان نامزد انتخابان ریاست جمهوری دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو برخی اظهارات غیر دقیق مطرح شده درباره‌ی حضور ظریف در ستاد انتخاباتی پزشکیان، به اطلاع می‌رساند که ظریف از او اعلام حمایت کرده ولی فعالیت ستادی نداشته و ندارد.

ستاد انتخاباتی پزشکیان اعلام کرد: پزشکیان همواره بر استفاده از نیروهای متخصص برای پیشبرد اهداف دولت تاکید داشته است.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

قرار پدرانه پورمحمدی با دختران ایران

مصطفی پورمحمدی دیروز در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: شهید عزیز و رفیق قدیمی ما (سپهبد شهید قاسم سلیمانی) اعتقاد قلبی داشت ‌که «همان دختر کم‌حجاب هم دختر من است.» من فقط پدر سه دختر نیستم، بلکه حافظ امنیت همه دختران ایران هستم، این ⁧قرار⁩ یک تعهد پدرانه است.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

با برگزاری آیین ویژه استقبال؛۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری وارد محل مناظره شدند

دیروز دوشنبه – ۲۸ خردادماه – نخستین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۲۰ از رسانه ملی پخش شد.نامزدهای این دوره از انتخابات از ساعت ۱۸ وارد ساختمان صدا و سیما شدند و طی مراسم و تشریفات ویژه از آنها استقبال شد.مدیران ستاد انتخاباتی و روابط عمومی صدا و سیما هر کدام از نامزدها را در آیین استقبال همراهی می‌کردند و در ادامه نامزدها در محل یادمان شهدای گمنام حضور یافته و با نثار گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

قاضی‌زاده‌هاشمی:مردم از وعده خسته شده‌اند

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در نخستین مناظره چه گفتند؟

امیر حسین قاضی زاده هاشمی اولین فردی بود که با قرعه کشی انجام شده به سوال کارشناسان پاسخ داد.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم از وعده خسته شده‌اند. باید و نباید گفتن، ساده است؛ باید بگوییم کاری که می‌خواهیم انجام دهیم توسط چه تیمی و با چه روشی انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی در باره رشد اقتصادی گفت: برای رشد اقتصادی هشت درصد نیازمند سرمایه‌گذاری حدود ۲۵۰ میلیارد دلاری هستیم و جدی‌ترین کاری که باید در داخل انجام دهیم اجرای تام قانون هدفمندسازی یارانه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید به عنوان شریک راهبردی دولت وارد شود و لازمه آن جمع کردن مسائل سیاسی از اقتصاد است.

قاضی زاده هاشمی گفت: حرف های کلی شنیدیم که قبلا تکرار شده است؛ در عمل یک دهه برای ما اقتصاد رشد اقتصاد منفی ایجاد کرده وهزینه تصمیمات اشتباه ما را مردم و خانواده های ما می پردازند.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

قالیباف: رئیس‌جمهوری باید حواسش به سفره مردم باشد

محمد باقر قالیباف دومین نامزدی بود که بر اساس وقت تعیین شده به بیان دیدگاههای خود در مورد سوال مطرح شده پرداخت. نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: انتخابات یک فرصت بزرگ است که در اختیار مردم عزیز و شریف ایران است، تا بتوانید برای فرزندان و عزیزانتان و ایران عزیز ما تصمیم بگیرید، رئیس جمهور مسئولیت سنگینی دارد که باید این بار سنگین را به دوش بکشد، انتخاب شما عزیزان در این مقطع بسیار مهم است؛یکی از وظایف رئیس جمهور در این شرایط سخت توجه و تحول در حوزه اقتصاد است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از وظایف رئیس جمهوری ایجاد تحول و توجه به اقتصاد کشور و معیشت خانواده‌های محروم، به ویژه کارگران و کارمندان آنهایی که حقوق ثابت دارند، و همچنین مددجویان بهزیستی باشد که و با تورم شرایط درآمدی آنها آسیب می‌بیند.

قالیباف با بیان اینکه رئیس جمهور باید به گونه‌ای انتخاب شود که ضامن حل مشکلات شود، تصریح کرد: البته بدون شک با کمک خود مردم این موضوع محقق می‌شود. چرا که امروز بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی، ایثارگران شرایط سختی را گذراند و همه با این مشکلات روبه رو هستیم و باید این کار را انجام دهیم.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

پزشکیان: بدون باز کردن مرزها به رشد ۸ درصدی اقتصادی نمی‌رسیم

مسعود پزشکیان سومین نامزدی بود که در نخستین مناظره انتخاباتی به سوالات کارشناسان پاسخ داد.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای رشد ۸ درصدی اقتصاد سالیانه به ۲۰۰ میلیارد دلار نیاز داریم که با شرایط فعلی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: امکان ندارد بدون باز کردن مرزها با دولت های دیگر به رشد ۸ درصدی اقتصادی برسیم.

پزشکیان افزود: برای هر اقدامی یک مشکل اساسی داریم و اگر نتوانیم انسجام داخلی و مشارکت همه جناح‌ها، دسته‌ها و گروه ها در جریان اجرای برنامه را همراه خود کنیم هرچقدر برنامه درست بنویسم مانند برنامه های دیگر معطل می ماند و هرچقدر هم قول دهیم نتیجه آن این است که اتفاقی نمی افتد.

وی تصریح کرد: لازمه اجرای برنامه، ابتدا حضور و مشارکت همه به دور از اختلاف و استفاده از کارشناسان برجسته نخبه و دانشگاهی و نه جناحی و دسته ای است. کارشناسانی که فقط اسم آنها کارشناس است در حالی که کارشناس نیستند ما را به آن هدفی که در برنامه است، نمی رساند.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

جلیلی:لازمه تحقق رشد اقتصادی فقط جذب سرمایه نیست

سعید جلیلی چهارمین نامزدی بود که به سوالات کارشناسان پاسخ داد.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: لازمه تحقق رشد اقتصادی فقط جذب سرمایه نیست بلکه مهم تر از آن مشارکت دادن آحاد جامعه است و دولت باید نقش آفرین باشد و برای هریک از آحاد ملت که استعداد و اراده‌ای دارد برای نقش آفرینی بسترهای لازم را فراهم کند.

جلیلی تصریح کرد: سرمایه مهم است اما اگر قرار است رشد هشت درصدی داشته باشیم و برنامه هفتم توسعه را محقق کنیم، پیش از هر چیزی نیازمند وفاق ملی هستیم. (متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

زاکانی: مردم ایران ریالی درآمد دارند اما دلاری خرج می‌کنند

علیرضا زاکانی پنجمین نامزدی بود که بر اساس وقت تعیین شده به سوالات کارشناسان پاسخ داد. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل اساسی اقتصاد ایران در کنار تجویزهای اقتصادی آمریکا این است که مردم ریالی درآمد کسب می‌کنند اما با مسیری که ما تنظیم کرده‌ایم دلاری خرج می‌کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما نسخه‌های غلط برای اقتصاد می‌پیچیم، افزود: از سال ۶۹ که نسخه تعدیل ساختاری اقتصاد کشور را ارائه کردند دنبال جهانی‌سازی قیمت‌ها، رهاسازی نرخ ارز، سرکوب دستمزها و تضعیف دولت بودند لذا باید به قدرت پول ملی برگشت و استقلال کشور را حفظ کرد.

زاکانی ادامه داد: در حوزه تولید هم توجه به عدم خام‌فروشی و ایجاد زمینه ارائه محصول نهایی با ارزش افزوده بالا مدنظر است و درخصوص مشارکت مردم مبتنی بر قانون، باید امکانی ارائه شود زیرا با تکیه بر فناوری می‌توان فرآیندها را کوتاه و ابزارآلات را کوچک کرد و مردم را در اقتصاد وارد کرد و نهایتا خلق ثروتی که انجام شود، توزیع عادلانه صورت بگیرد.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

پورمحمدی: باید با دنیا کار کنیم/ مشکلات اقتصادی لزوما راه‌حل اقتصادی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی آخرین نامزدی بود که به سوالات کارشناسان پاسخ داد.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید با دنیا کار کنیم و نیازهای مردم را تامین کنیم، بدون وفاق ملی نمی‌توانیم مسائل بین‌المللی را حل کنیم.

پورمحمدی اظهار داشت: ما هم مشکلات اقتصادی را می دانیم، با اعداد و ارقام آشنایی داریم؛ مردم هم لمس می کنند و هر روز مشکلات اقتصادی را با گوشت و پوست خود را درک می کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کارشناسان نسبت به وضعیت اقتصادی جامعه دغدغه دارند،اقتصاد یک مقوله پیوسته به فرهنگ به اجتماع به مقولات حقوقی و امور سیاسی در عرصه داخلی و مسایل بین‌المللی است، بدون توجه به اینها نمی توان راه‌حل اقتصادی ارائه کرد.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.)

false
true
false
false

true