×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
false
true
همکاری نکردن تاجیکستان برای حضور در جشنواره شعر فجر /پیگیر های بی نتیجه مسئولان

همکاری نکردن تاجیکستان برای حضور در شعر فجر /پیگیر های بی نتیجه مسئولان جشنواره

اخبار فرهنگی هنری پایشگر-تاجیکستان برای حضور در جشنواره شعر فجر،همکاری نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،دو سال پیش افغانستان ،بخش ویژه جشنواره شعر فجر و بود و دبیری جشنواره نیز شاعری از افغانستان بود.سال گذشته قرار بود تا تاجیکستان بخش ویژه جشنواره شعر فجر باشد اما به دلیل همکاری نکردن تاجیک ها ، این حضور میسر نشد. مهدی قزلی دبیر علمی جشنواره شعر فجر سال گذشته درجریان برگزاری جشنواره شعر فجر،اعلام کرد که این پیگیری ها ادامه دارد وهمچنان ایران علاقه مند به حضور شاعران تاجیکستان در جشنواره است و اعلام کرد که خبرنگاران پیگیر حضور تاجیکستان باشند.در همین رابطه نیز پیگیر این مسئله شدیم و قزلی گفت:سه سال است که برای حضور شاعران تاجیکستان در بخش ویژه جشنواره شعر فجر پیگیرهستیم اما تاجیکستان همکاری نمی کند.

وی بااشاره به برگزاری بخش ویژه افغانستان در جشنواره شعر فجر گفت:قصد داریم تا همانند بخش ویژه که بریا کشور افغانستان برگزار کردیم ،حضور تاجیکستان را هم داشته باشیم اما دولت تاجیکستان دراین زمینه همکاری نمی کند.

وی در خصوص حضور شاعران تاجیکستان مستقر در ایران گفت:معمولا شاعران تاجیکستان در محافل ادبی شرکت می کنند اما کسانی که در حال رفت و آمد به تاجیکستان هستند و با کشور خودشان ارتباط جدی دارند،ترجیح می دهند که خودشان را درگیر تبعات پس از آن نکنند چون ممکن است دردسرهایی برایشان به همراه داشته باشد.

دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر در زمینه پیگیری های انجام شده برای حضور تاجیسکتان در بخش ویژه جشنواره ؛ گفت:تا پایان سال گذشته پیگیری کردیم .یعنی حتی بعد از برگزاری جشنواره شعر فجر سال گذشته پیگیر بودیم اما متاسفانه جوابی دریافت نکردیم.

هدف از حضور شاعران فارسی زبان در بخش ویژه جشنواره شعر فجر،گفتمان وطن فارسی اعلام شده بود.

false
true
false
false

true