×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
false
true
پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال/ارتقای سلامت هدف ما است

پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال/ارتقای سلامت هدف ما است

اخبار اجتماعی پایشگر– رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، تجمع اربعین را بزرگترین تجمع انبوه دنیا خواند و گفت: پیش بینی ما این است که امسال تا ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند و هدف ما ارائه خدمات درمان و بهداشت برای ارتقای سلامت زائران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، عبدالرضا پازوکی روز چهارشنبه در چهارمین کنگره سلامت در اربعین که در سالن هما

یش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است،با اشاره به حضور بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی در اربعین ۱۴۰۲ و پیش بینی حضور پنج میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳، افزود: این تجمع بر خلاف تجمع های انبوه کشورهای غربی، توحیدی است.

وی ادامه داد: در این کنگره ۱۷ کمیته علمی و ۲ هزار شرکت کننده ثبت نام کردند و ۱۸۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۷ مقاله دیگر به صورت پنل ارائه شد.

وی گفت: تفاوت امسال با سال قبل، اضافه شدن پویش فرهنگی به کنگره است که در آن آثار فرهنگی چون شعر، نقاشی و سایر موارد است تا فرهنگ سلامت هر چه بیشتر ترویج شود.

دانگ را مدیریت می کنیم
رئیس اورژانس کشور در این مراسم با بیان اینکه ما سال به سال با شرایط سخت تری برای ارائه خدمات درمانی در اربعین مواجهیم، گفت: عمده ترین مشکل ما در سال جاری افزایش شدید گرما و گرمازدگی زوار است‌. در کنگره حج با این که همه زائرین پالایش می شوند و از حضور زائرین با شرایط جسمی نامناسب جلوگیری می شود؛ شاهد بودیم عربستان فوتی های زیادی را تجربه کرد.

جعفر میعادفر همچنین تب دانگ را از چالش های اربعین امسال دانست ‌و اظهارداشت: پشه آئدس کشورهای جنوب ایران را با یک اپیدمی درگیر کرده است. ستاد اربعین تصمیم به مدیریت جدی در بدو ورود زائرین به کشور گرفته است. چون کشورهای مختلف با درجه های بهداشتی مختلف به اربعین می آیند، لذا ما همان توجهی را که به کرونا داشتیم را خواهیم داشت‌ تا چالش دیگری به وجود نیاید.

وی گفت: بحث دیگر ما آموزش به موکب داران است تا در حرارت ۵۰ تا ۶۰ درجه عراق، غذای سالم به زوار دهند. همچنین بحث تامین آب به شکل بطری است که سال گذشته هم انجام شد و امسال نیز به نحو مطلوبی انجام می شود تا زائرین محترم سفر ایمن و خوبی را داشته باشند.

چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین با حضور شرکت‌کنندگان خارجی، اساتید پزشکی و سازمان‌های مرتبط با حوزه اربعین در ۱۷ محور علمی از جمله حوادث و بلایا، هوش مصنوعی، طب سنتی، مواکب، بهداشت محیط، امداد و نجات، پرستاری، توانبخشی، پزشکی قانونی، سلامت روان، تغذیه، مباحث فرهنگی، دارو و تجهیزات از ۱۳ تا ۱۵ تیر در سالن همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران درحال برگزاری است.

false
true
false
false

true