×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
false
true
کاهش ۱۷ درصدی تصادفات مرگبار در تهران با ایمن‌سازی جاده‌ها

کاهش ۱۷ درصدی تصادفات مرگبار در تهران با ایمن‌سازی جاده‌ها

اخبار اجتماعی پایشگر-دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی تصادفات منجر به فوت با رفع نقاط حادثه خیز و وضع قوانین گفت: نقاط حادثه‌خیز درون شهری ۴۵۸ نقطه بود که تاکنون ۲۷۷ نقطه ایمن‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، علی صالحی روز سه‌شنبه در جلسه‌ تدوین برنامه عملیاتی برای دستگاه‌های متولی در پیشگیری و کاهش وقوع تصادفات و بررسی عملکرد دستگاه‌ها با تاکید بر ضرورت اهتمام نهادها بر اقداماتی همچون رفع نقاط حادثه خیز، نصب تابلوهای هشدار دهنده، نیوجرسی، گاردریل، تامین روشنایی بزرگراه‌ها، افزایش دوربین‌های نظارتی و پایش‌های تصویری و دوربینی، هوشمند سازی جاده‌ها به ویژه در مبادی ورودی و خروجی شهر و سایر اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش تصادفات به‌ویژه تصادفات منجر به فوت مصوباتی را به همه دستگاه‌های متولی ابلاغ کرد.

صالحی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان پرخطر با نگاه ارشادی و انزاری باید مورد توجه پلیس قرار گیرد همچنین بر توسعه و به‌روزرسانی سامانه‌های نظارت تصویری و سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت، ثبت تخلفات جاده‌ای و تقویت بازرسی دوره‌ای از سامانه‌های فوق و رفع نواقص احتمالی از آنها تأکید کرد و در این‌ زمینه دستوراتی به اداره کل راه و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های متولی صادر کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه رفع نقاط حادثه خیز قوانین و مصوبات خوبی وضع و اتفاقات خوبی انجام شده و شاهد این هستیم که تصادفات منجر به فوت نسبت به مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است و نسبت به پیگیری و تخصیص بودجه برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در راه‌ها و نقاط درون شهری و اولویت دادن به این مقوله مهم تأکید شده است.

صالحی افزود: با توجه به ۱۰۸ نقطه شناسایی شده تاکنون ۷۹ نقطه ایمن سازی و نسبت به ۲۹ نقطه باقی مانده مصوباتی به دستگاه‌های متولی برای رفع آنها تا پایان سال ابلاغ شده است.

وی گفت: تعداد کل نقاط حادثه خیز مصوب درون شهری ۴۵۸ نقطه و تاکنون ۲۷۷ نقطه ایمن سازی شده است و مصوباتی برای رفع نقاط باقی مانده صادر شده است.

دادستان تهران در این نشست با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری از تصادفات اظهار داشت: مسئله تصادفات جاده‌ای و مجموعه خسارات مادی و معنوی ناشی از این امر اعم از فوت، جرح، صدمه افراد همچنین تبعات روحی‌ که در این مصائب بر افراد جامعه وارد می‌شود بسیار عدیده است و برای کاستن و پیشگیری از حجم تصادفات باید تدابیر و اقدامات تخصصی اعمال شود و دستگاه‌های مسئول در این زمینه به صورت تمام و کمال به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا آبان ماه امسال روند اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز را کُند ارزیابی کرد و گفت: حدود ۶ هزار نقطه حادثه‌خیز دیگر در جاده‌ها و معابر شهری کشور وجود دارد و در ۲ سال اخیر فقط ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور ایمن سازی شده است.

وی توضیح داد: ۲ سال پیش با وزیر راه و شهرسازی سابق توافق کرده بودیم تا نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم تا نسبت به رفع و اصلاح این نقاط اقدام شود اما روند ایمن‌سازی این نقاط با حجم نقاط حادثه خیز تناسبی نداشته است.

سردار حسینی با بیان اینکه در مجموع در ۲ سال اخیر تنها ۳۰ درصد نقاط حادثه خیز اصلاح و ایمن سازی شد، اضافه کرد: تاکنون فقط ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز به عنوان اولویت‌های اصلی برای کاهش تصادفات شناسایی شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وجود حدود ۶ هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر شهری کشور، تصریح کرد: این وضعیت بحرانی نشان می‌دهد که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات با سرعت کافی پیش نمی‌رود.

به گفته سردار حسینی، تاخیر در رفع نقاط حادثه‌خیز نه تنها جان هزاران نفر را به خطر می‌اندازد بلکه هزینه‌های هنگفتی را نیز بر جامعه تحمیل می‌کند. انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته و با سرعت عمل بالا برای رفع این نقاط اقدام کنند.

false
true
false
false

true