×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳  
false
true
گاردین: اسرائیل نه در غزه پیروز می‌شود و نه در لبنان

گاردین: اسرائیل نه در غزه پیروز می‌شود و نه در لبنان

اخبار بین‌الملل پایشگر– رژیم صهیونیستی باور داشت می‌تواند همزمان در دو جبهه با حزب‌الله و حماس درگیر شده و آن‌ها را شکست دهد؛ اما اکنون واضح است که صهیونیست‌ها تا مدتی نامعلوم در غزه و لبنان درگیر خواهند بود و توان شکست دادن هیچ یک آنها را هم ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، با گذشت ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و حمله رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم اکنون به طور هم‌زمان در دو جبهه مختلف درگیر است. به گزارش رسانه انگلیسی، با وجود استفاده رژیم صهیونیستی از تجهیزات نظامی سنگین که تلفات غیرنظامی در جنگ غزه را به‌شدت افزایش داده، وعده یک پیروزی «سریع» یا «قاطع» توهمی بیش نیست.

با اشاره به گزارش اخیر وال‌استریت ژورنال درباره مکالمات «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه، رسانه انگلیسی گزارش داد حماس جنگ خود را در چارچوب جنبش‌های آزادی‌بخش تاریخ مانند مبارزه الجزایر برای استقلال از فرانسه می‌بیند، اما رژیم صهیونیستی فکر می‌کند می‌تواند این آرمان را نادیده بگیرد.

وال‌استریت ژورنال اخیراً مدعی شد السنوار در گفت‌وگو با هیات مذاکره‌کننده حماس، جنگ غزه را با تقابل امام حسین (ع) و یارانش با سپاهیان یزید در کربلا مقایسه کرده است.

به گزارش گاردین، سران رژیم صهیونیستی سال‌هاست که باور دارند می‌توانند درگیری‌های خود را با فلسطینیان و حزب‌الله لبنان مدیریت کنند، بدون آنکه تقاضای فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل و تعیین سرنوشت خود را حل‌وفصل کنند.

اما حماس و حزب‌الله مدت‌هاست که به افقی دورتر نگاه می‌کنند. حماس جنگ اخیر را نه به‌عنوان برگی دیگر از درگیری‌های دوره‌ای خود با رژیم صهیونیستی، بلکه به‌عنوان بخشی از مبارزه‌ای طولانی‌تر می‌بیند که باور دارد در آن پیروز خواهد شد.

حمله حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی

به گزارش این روزنامه، پیروزی قاطع صهیونیست‌ها بر حماس از یک جنبه دیگر هم غیرقابل‌دستیابی است، زیرا حماس همچنین معتقد است که مهم‌ترین دستاوردهای خود در این جنگ را نه در میدان نبرد، بلکه در جبهه دیپلماتیک به دست آورده است.

اقدامات رژیم صهیونیستی در این جنگ پیامدهای فاجعه‌باری برای غیرنظامیان فلسطینی داشته و باعث افزایش انزوای دیپلماتیک و پرونده‌های جنایت جنگی علیه این رژیم شده است؛ جنایاتی از جمله نسل‌کشی و گرسنگی‌دادن عمدی به مردم غزه. همچنین در پی جنایات صهیونیست‌ها در این باریکه، کشورهای بیشتری در جهان کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند.

پیروزی قاطع رژیم صهیونیستی بر حماس ممکن نیست، زیرا به گزارش گاردین، مقاومت فلسطین در مذاکرات دست بالا را گرفته و جز به خروج کامل صهیونیست‌ها از غزه و برقراری آتش‌بس کامل راضی نخواهد شد.

در مقابل، رژیم صهیونیستی هم در مواضع خود انعطاف ندارد و اخیراً خروج «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ائتلاف حاکم، «بنیامین نتانیاهو» تنها نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بیش‌ازپیش به احزاب راست افراطی نزدیک کرده است؛ احزابی که قاطعانه با برقراری آتش‌بس مخالفت می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند

به گزارش گاردین، مشکل صهیونیست‌ها به غزه خلاصه نمی‌شود. از هشتم اکتبر، حزب‌الله لبنان حملاتی منظم را در حمایت از فلسطینیان به مواضع رژیم صهیونیستی ترتیب داده است و اینجا هم خیال رژیم صهیونیستی برای کسب یک پیروزی سریع و آسان نقش‌برآب شده است.

درگیری‌های ۹ ماهه رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به آوارگی هزاران صهیونیست در نواحی مرزی منجر شده است، امری که در سپتامبر سال گذشته غیرقابل‌تصور بود. درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله در جبهه شمالی هم به مسئله‌ای سیاسی تبدیل شده است.

آمریکا «آموس هوکشتاین» نماینده ویژه خود را مسئول رسیدگی به این درگیری کرده است، اما تا امروز نتیجه‌ای حاصل نشده است. حزب‌الله شرط پایان عملیات خود را پایان حملات صهیونیست‌ها در غزه اعلام کرده و تاکید دارد گرچه به دنبال یک جنگ تمام‌عیار نیست، اما برای آن آماده است.

به گزارش گاردین، رژیم صهیونیستی در دکترین نظامی خود باور داشت می‌تواند با عملیات‌های «سریع و تهاجمی با واحدهایی تحت حمایت نیروی آتش عظیم» همزمان در دو جبهه با نیروهای مقاومت منطقه درگیر شده و آن‌ها را شکست دهد؛ اما اکنون واضح است که صهیونیست‌ها تا مدتی نامعلوم در غزه و لبنان درگیر خواهند بود و توان شکست دادن هیچ یک از طرفین را ندارند.

false
true
false
false

true