×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
ابلاغ سیاست‌های جدید نرخ‌ سود در آینده ایی نزدیک

پایشگر- بانک مرکزی از ابلاغ سیاست‌های جدید نرخ‌ سود در آینده ایی نزدیک خبر داد و شرایط تمدید یک‌ماهه قرارداد سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت دار را اعلام کرد.

به گزارش پایشگر به نقل از بورس پرس، بانک مرکزی با اشاره به بخشنامه ۲۹ مرداد از بانک ها و موسسات اعتباری خواست امکان تمدید یک‌ماهه قرارداد سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار را براساس موارد ۵ گانه مدنظر قرار دهند:

۱- همچنان که پیش‌تر اعلام شد سیاست‌های جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص نرخ‌ سود سپرده‌های بانکی متناسب با شرایط و اقتضائات روز در دست تدوین بوده و بزودی به شبکه بانکی کشور ابلاغ خواهد شد.

۲- تأکید می‌شود تمدید یک‌ماهه قراردادهای سپرده‌گذاری صرفاً معطوف و منحصر به قراردادهای سپرده‌ سرمایه‌گذاری مدت‌دار یکساله‌ای است که در سال گذشته و در بازه زمانی ۲‏.۶‏.۱۳۹۶ الی ۱۱‏.۶‏.۱۳۹۶ منعقد شد.

۳- قراردادهای سپرده‌گذاری مذکور با همان شرایط قرارداد و صرفاً حداکثر تا مدت‌ یک‌ماه دیگر قابل تمدید است. لذا تمدید قراردادهای سپرده‌گذاری مورد اشاره برای مدتی بیش از یک‌ماه به هیچ وجه مجاز نمی باشد.

۴- افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید با رعایت نرخ سود علی الحساب مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۱۷۳۷۹۳‏.۹۶ مورخ ۵‏.۶‏.۱۳۹۶ و حداکثر به میزان ۱۵ درصد مجاز می باشد.

۵- بدیهی است این بانک همچنان بر این مهم که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی باید در تعیین و اعلام نرخ سود علیالحساب سپرده‌های مذکور با تحلیلی جامع و برآورد شرایط و روندهای آتی اقتصادی، ابتدا نرخ سود مورد انتظار سپرده‌های سرمایه‌گذاری در پایان دوره را پیش‌بینی کرده و سپس درصدی از آن را به عنوان نرخ سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری تعیین کنند و بدین‌لحاظ نرخ سود علیالحساب میباید همواره کمتر از نرخ سود قطعی پایان دوره باشد، تأکید دارد.

false
true
false
false

true