×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس صداوسیما: ۵ مناظره انتخاباتی ۴ ساعته از شبکه یک پخش می‌شود

رئیس صداوسیما: ۵ مناظره انتخاباتی ۴ ساعته از شبکه یک پخش می‌شود

اخبار فرهنگی هنری پایشگر- رئیس سازمان صدا وسیما گفت: تلویزیون ۵ مناظره ۴ ساعته را برای نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری درنظر گرفته که از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، پیمان جبلی روز یکشنبه ۲۰ خردادماه در نشست خبری، فرایند و سازوکارهای تبلیغات انتخاباتی در رسانه ملی را تشریح کرد.

وی با تاکید براینکه از اسفند ماه سال گذشته صداوسیما آزمون‌های مختلفی مثل انتخاب مجلس شورای اسلامی، عملیات «وعده صادق» و حادثه دردناک شهادت آیت الله رئیسی را پشت سر گذاشته است، گفت: حماسه حضور مردم در تشییع رئیس جمهور شهید مقدمه‌ای برای یک حماسه بزرگ‌تر یعنی شرکت در انتخابات است و ما در معرض یک اتفاق بزرگ هستیم.

جبلی افزود: نظرسنجی های مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، افزایش ۱۲ درصدی مشارکت قطعی در انتخابات و کاهش ۲۰ درصدی عدم مشارکت قطعی را نسبت به قبل و بعد از شهادت شهید رئیسی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صداوسیما رعایت حق مساوی برای همه نامزدها، مطلع شدن مردم از برنامه نامزدها، فرصت سازی برای نامزدها، مقابله با تخریب‌ها و ترویج اخلاق حسنه را از جمله رویکردهای راهبردی این رسانه در انتخابات امسال دانست.

جبلی تاکید کرد: در دوره‌های قبل یک سال قبل از انتخابات جلسات شروع می‌شد ولی الان مجبوریم در طول چند هفته کارها را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مناظره‌ها معطوف به مسائل اصلی کشور است گفت: از ظرفیت کارشناسان برای طراحی سوالات استفاده کردیم. نظارت بر مناظره بر عهده کمیته نظارت بر انتخابات خواهد بود. مناظره‌ها بعد از اذان مغرب شروع می‌شود و بین سه ساعت و نیم تا چهار ساعت طول می‌کشد. مراسم قرعه کشی در روزهای آینده برگزار می‌شود و محورهای اصلی مناظره از قبل در اختیار ستاد نامزدها قرار می‌گیرد. بعد از هر مناظره یک برنامه مناظره را تحلیل خواهد کرد.

جبلی ادامه داد: برای مجری در حال بررسی هستیم و به زودی نام او را اعلام می‌کنیم. گمانه زنی های فضای مجازی درست نیست.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین در این نشست به پرسش‌های خبرنگاران درباره مناظره‌های انتخاباتی، فرایندهای تولید محتوا، ارزیابی و پخش مستندهای انتخاباتی، اقدامات رسانه ملی برای مقابله با تبلیغات رسانه‌های بیگانه و همچنین رصد و مقابله رسانه ای با هجمه‌های رسانه ای پاسخ داد.

سران قوا با بررسی زمانبندی فرایند انتخابات، هشتم تیر را زمان انتخابات برای تعیین رئیس‌جمهور جدید تعیین و اعلام کردند: ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی هم از ۲۳ خرداد تا هفتم تیر خواهد بود.

false
true
false
false

true