افزایش نگرانی ها از روند آرام تغییرات کلان مدیریتی و سکوت نهادهای نظارتی/ بیمه گذاران ناراضی خواستار تغییر ترکیب هیات مدیره شرکتهای بیمه هستند
اخبار بانک و بیمه پایشگر– اهالی و دستاندرکاران صنعت بیمه در ایران، به طور مداوم از تأخیرها و عدم تغییرات کلان مدیریتی در این حوزه انتقاد میکنند. این انتقادات عمدتاً به دلیل وجود مشکلات ساختاری و مدیریتی است که مانع از رشد و پیشرفت این صنعت میشود.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، کارشناسان بر این باورند که عدم تطابق سیاستهای اجرایی با نیازهای بازار، یکی از دلایل اصلی این مشکلات است.
یکی از مسائلی که در این صنعت به وضوح دیده میشود، عدم برنامهریزی استراتژیک و نبود سیاستهای بلندمدت است.
بسیاری از تصمیمات در سطح مدیریتی به صورت مقطعی و بدون در نظر گرفتن اثرات بلندمدت اتخاذ میشود.
این موضوع باعث میشود که نه تنها چالشهای موجود حل نشود، بلکه مشکلات جدیدی نیز ایجاد گردد.
شکایت از روند طولانی پرداخت خسارت
در حال حاضر بسیاری از مشتریان و بیمهگزاران، از روند پرداخت طولانی خسارت ها شکایت دارند و از مدیران ارشد و سهامداران خود تقاضا دارند در سیاست ها و سطح ارتباطات خود با شرکت های بیمه تجدید نظر کنند.
این درخواست ها آنقدر افزایش یافته که حتی به اخبار مهم شبکههای اجتماعی تبدیل شده و طی آن، مشتریان ناراضی از مدیریت منابع انسانی خود خواستند تا با عدم پرداخت حق بیمه و در صورت ضرورت، پایان همکاری با این شرکت ها، ادامه قراردادهای درمانی را به سایر شرکتهای بیمهای خوش قول و با سطح توانگری مالی بالا، واگذار کنند.
در همین حال تعداد دیگری از بیمهگزاران ناراضی هم خواستار تغییرات اساسی در ترکیب هیات مدیره شرکتهای بیمهای شدند تا شاید با رفتن برخی مدیران و آمدن نیروهای جدید، گشایشی در نحوه خدمت رسانی بیمه ای به آنها صورت گیرد.
بر همین اساس، ظاهرا دستور جلسات مجمع عمومی تعداد محدودی از این شرکتهای بیمه، انتخاب اعضای جدید هیات مدیره است تا شاید با انجام این تغییر، در سطح خدمت رسانی به مشتریان و بیمهگزاران، تحول و گشایشی صورت گیرد.
درخواست کارکنان از متولیان بیمه
درخواست های کارکنان و دستاندرکاران صنعت بیمه از متولیان امر، تسریع در روند تغییرات کلان مدیریتی است، زیرا متاسفانه شدت برخورد مدیران عامل با برخی کارکنان منتقد و دلسوز که درخواست های منطقی در جهت رشد بیشتر مجموعه خود دارند، آنقدر افزایش یافته که صدای همه را بلند کرده است.
درجه برخورد مدیران سفارشی و بعضا اخراجی شرکتهای کوچک با این کارکنان بسیار شدت یافته و در مواردی حتی کارکنان مورد اشاره به شعب دور از مرکز و درجه سوم منتقل شدند تا دیگر از سیاست های مدیران ارشد مجموعه خود انتقاد نکنند!
در سایر موارد مشابه نیز کارکنان منتقد از مدیریت های خود جابجا شده و به سایر مدیریت های ستادی و ساختمان های دیگر شرکت منتقل میشوند تا مدیران ارشد با خیال راحت تر، در مصدر امور باقی بمانند.
این در حالی است که سوابق کاری این مدیران عامل از ۳۰ و ۳۵ سال گذشته و باید بازنشسته شوند، اما همچنان در نبود اهرمهای نظارتی لازم، باقی ماندند تا سیاست های دیکته شده به اصطلاح مشاوران خود را اجرا کنند.
سکوت نهادهای نظارتی
دست اندرکاران بیمه در انتظار تغییرات کلان مدیریتی، در ۱۳ آذر