×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۵ آذر - ۱۴۰۳  
false
true
کاهش یک میلیارد تومانی هزینه تبلیغات در سال جاری/ بیمه پارسیان با مدیریت هزینه‌های تبلیغاتی، کدام هدف را دنبال می‌کند؟

 

کاهش یک میلیارد تومانی هزینه تبلیغات در سال جاری/ بیمه پارسیان با مدیریت هزینه‌های تبلیغاتی، کدام هدف را دنبال می‌کند؟

اخبار بانک و بیمه پایشگر– بیمه پارسیان جز معدود شرکت‌های بیمه‌ای است که در سال جاری هزینه‌های تبلیغاتی خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده و مدیریت کرده است.
به گزارش پایگاه خبری پایشگر، شرکت بیمه پارسیان یکی از شرکت‌های بزرگ بیمه در کشور است که به عنوان یک بازیگر کلیدی در صنعت بیمه ایران، نقش مهمی در تامین نیازهای بیمه‌ای افراد و سازمان‌ها دارد.
در حال حاضر با توجه به رقابت شدید در این صنعت، تبلیغات به یکی از ابزارهای اصلی جذب‌ مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی تبدیل شده است و بسیاری از سازمان‌های تجاری برای افزایش سهم خود از بازار، هزینه‌های قابل توجهی را صرف تبلیغات می‌کنند.

بررسی هزینه‌های تبلیغاتی بیمه پارسیان

خبرنگار “پایشگر” در چهارمین گزارش اختصاصی خود از بررسی هزینه‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای در کشور، بیمه پارسیان را انتخاب کرده است.
بیمه پارسیان با نماد “پارسیان” پذیرفته شده در بازار اول بورس با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ارزش بازار چهار هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان، در سال های اخیر همواره تبلیغات هدفمندی را برای مخاطبان خود عملیاتی کرده است.
هدف این گزارش، بررسی و تحلیل هزینه‌های تبلیغات و آگهی‌های شرکت بیمه پارسیان در سال مالی گذشته و سه ماهه اول سال جاری است.
شرکت بیمه پارسیان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه در ایران است که در سال ۱۳۸۲ با مجوز بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.
این شرکت با هدف ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع به افراد و شرکت‌ها شروع به کار کرد و به سرعت توانست جایگاه خود را در صنعت بیمه ایران تثبیت کند.
بیمه پارسیان به‌عنوان یک شرکت خصوصی، با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه و شبکه گسترده نمایندگی‌ها در سراسر کشور، خدمات بیمه‌ای جامعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.
این شرکت در زمینه‌های مختلفی از جمله بیمه اتومبیل، بیمه عمر و حوادث، بیمه مهندسی و بیمه مسئولیت فعالیت می‌کند و همواره تلاش کرده است با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی، سهم بیشتری از بازار بیمه را به دست آورد.

روشهای تبلیغاتی بیمه پارسیان

برای تبلیغات خود، بیمه پارسیان از روش‌هایی مانند تبلیغات پیامکی، تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برد و در سال‌های اخیر هزینه‌های تبلیغاتی خود را به ویژه در رسانه‌های دیجیتال و تلویزیونی افزایش داده است.
همچنین، این شرکت با برگزاری همایش‌ها و رویدادهای مختلف، سعی در افزایش آگاهی عمومی و جذب مشتریان جدید دارد.
رویکرد اصلی بیمه پارسیان، تمرکز بر کمپین‌های آگاهی‌بخش در حوزه بیمه‌های زندگی و سلامت بوده است.

 

هزینه‌های سال ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲ شرکت بیمه پارسیان حدود ۳۱ میلیارد تومان برای آگهی و تبلیغات خود هزینه کرده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۴ درصد افزایش داشته است.
در سه ماه اول سال جاری، شرکت بیمه پارسیان بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان بابت تبلیغات و آگهی ها هزینه پرداخت کرده است. همچنین عدد گفته شده ۳۵ درصد از هزینه کرد سال گذشته است.

 

در مجموع برآورد بیمه پارسیان برای هزینه های تبلیغات و آگهی های سال ۱۴۰۳ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیانگر افت یک میلیارد تومانی است. همچنین در سه ماهه امسال ۳۶ درصد از عدد برآورد شده مصرف شده است.

رسانه‌های دیجیتال و تبلیغات محیطی دو مولفه کلیدی در هزینه‌های تبلیغات و آگهی شرکت بیمه پارسیان است.
محدود بودن دامنه تبلیغات
 با توجه به اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که شرکت بیمه پارسیان برای تبلیغات امسال خود بودجه‌ قابل توجهی را اختصاص نداده و اطلاعات دقیق و جزئیات مربوط به هزینه‌های تبلیغاتی این شرکت‌ به صورت عمومی منتشر نمی‌شود.
 اما می‌توان گفت که شرکت بیمه پارسیان با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی سعی در افزایش سهم بازار و جذب مشتریان جدید دارد.
اگر نگاهی به هزینه های آگهی و تبلیغات شرکت بیمه پارسیان بیندازیم، متوجه خواهیم شد که سهمی کمتر از پنج درصد از مجموع هزینه‌های اداری و عمومی خود را به آگهی و تبلیغات اختصاص داده است.
 همچنین با نگاهی دقیق خواهیم دید که در بیمه پارسیان افزایش هزینه ها برای آگهی‌ها و تبلیغات وجود ندارد.
رقابت بین شرکت‌های بیمه در بازار ایران به ویژه از طریق تبلیغات، همچنان رو به افزایش است.
 شرکت بیمه پارسیان با توجه به استراتژی‌های تبلیغاتی خود، سعی دارد تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.
 شایان ذکر است که هر ساله شرکت‌ها اعداد قابل توجه‌ای را برای تبلیغات و آگهی‌های خود در نظر می‌گیرند، اما اینکه تمام این اعداد و ارقام به طور کامل در جای درست هزینه شود، سوالی است که همواره در ذهن سهامداران این شرکت‌ها بوده است.
 
هزینه تبلیغات پایین، هزینه‌های اداری بالا
شرکت بیمه پارسیان از آن دسته از شرکت هایی است که هزینه‌های آگهی و تبلیغات خود را تا جای ممکن پایین نگه داشته است، اما همچنان مجموع هزینه‌های اداری و عمومی این شرکت اعداد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

false
true
false
false

true