×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آقای روحانی!چرا عربستان؟

آقای روحانی!چرا عربستان؟

گروه تحلیلی پایشگر-رها دربند: در خبرها به نقل از رئیس جمهوری آمده بود که ایران حاضر است از مردم عربستان در مقابل زیاده خواهی های بیگانگان حمایت کند.

حسن روحانی که متاسفانه در دوره دوم دولت تدبیر و امید مردم را با سیاست های اشتباه اقتصادی و سیاسی خود در چاله های عمیق مشکلات گرفتار کرده، چند روز قبل در سخنانی ضمن محکوم کردن اقدامات دولت امریکا در تحریم های ظالمانه علیه ایران، به وضعیت و مناسبات جمهوری اسلامی با عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: ما حاضر هستیم از ملت عربستان در مقابل زیاده خواهی های بیگانگان به خصوص امریکا حمایت کنیم!

در اینکه کمک به کشورهای همسایه جز لاینفک سیاست های انسان دوستانه کشورمان محسوب می شود، شکی نیست، اما به قول معروف چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است. مسلما گفته رئیس جمهوری کشورمان قابل انتقاد نیست، اما وقتی به این اظهار نظر باید واکنش نشان داد که در تقابل با مردم جامعه باشد.

جناب آقای روحانی و سایر دولتمردان به نیکی می دانند که مشکلات عدیده اقتصادی کمر مردم به ویژه اقشار محروم را له کرده و گذران زندگی را برایشان بسیار دشوار کرده است با این توصیف اگر صحبت از حمایت و پشتیبانی باشد باید اول مردم کشور خودمان را در نظر بگیریم بعد سایر ملت های جهان. اگر دولت بودجه یا پول دپوی شده قابل توجهی دارد، ابتدا موظف است برای همین مردمی که به روحانی رای دادند، هزینه کند تا مشکلات آنها برطرف شود،و سپس آن را در جاهای دیگر خرج کند

مسلما حمایت از مردم عربستان با حرف و شعار امکان پذیر نیست و باید بودجه لازمی برایش در نظر گرفته شود، اما چرا این بودجه و پول نباید عاید مردم محروم همین جامعه شود.مگر آنها دولت را در سخت ترین شرایط حمایت نکردند؟ بنابراین در شرایطی که عربستان با سیاست های تهاجمی خود ملت ایران را با مشکلات بزرگی روبرو کرده است، به چه دلیل باید برای عرب ها دل سوزاند، آقای روحانی!

خواهش می کنیم دولتمردان در این شرایط سخت و پرتلاطم اقتصادی بیش از هر چیزی به فکر رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند، بعد برای دیگران تصمیم گیری کنند.

false
true
false
false

true