×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آمریکا: به ایران پیام داده‌ایم

آمریکا: به ایران پیام داده‌ایم

اخبار سیاسی پایشگر-جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: به ایران پیام داده ایم که نمی خواهیم شاهد درگیری های بیشتر در منطقه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری ان بی سی افزود: ما به طور علنی و خصوصی به شرکای خود و به ایران به صراحت گفته ایم که نمی خواهیم شاهد درگیری های بیشتر در منطقه باشیم.

کربی همچنین گفت: ما بسیار نگران گسترش درگیری هستیم و نمی‌خواهیم شاهد ایجاد جبهه دوم در شمال بین اسرائیل و لبنان باشیم.

این سخنگوی دولت بایدن اضافه کرد: ما در حال کار با چندین کشور برای تقویت نیروهای ویژه دریایی برای حفاظت از کشتیرانی تجاری در دریای سرخ هستیم.

وی مدعی شد: ما به تلاش های خود برای رسیدن به یک وقفه جدید در درگیری ها در غزه که به ما امکان می دهد گروگان های بیشتری را آزاد کنیم، ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: من نمی دانم چقدر به وقفه در درگیری ها در غزه نزدیک هستیم، اما ما با عزم راسخ در این زمینه کار می‌کنیم.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از گروههای مقاومت اسلامی برای انجام این حملات متهم می کند در حالیکه مقامات تهران بارها این ادعا را رد کرده اند.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اخیرا در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز سفیر اکوادور در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری دسامبر برعهده دارد، برای چندمین بار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در هیچ اقدام یا حمله ای علیه نیروهای نظامی آمریکا حضور و دخالت نداشته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

false
true
false
false

true