×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ارائه نسخه نهایی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای غزه

ارائه نسخه نهایی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای غزه

اخبار بین‌الملل پایشگر– رسانه عبری زبان اعلام کرد که در نسخه نهایی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه با عملیات نظامی زمینی علیه رفح مخالفت شده و شامل آتش‌بس فوری و دائمی در این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، روزنامه عبری زبان «معاریو» نوشت که برخی منابع سیاسی در اراضی اشغالی شامگاه شنبه نسخه جدیدی از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت درباره غزه را منتشر کردند و پیش‌نویس جدید شامل آتش‌بس فوری و دائمی در غزه و مخالفت با عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در رفح است.

به نوشته معاریو، پیش‌نویس جدید برخلاف متن قبلی، حاوی متن دقیق‌تری درباره دو موضوع آتش‌بس و رفح است، در پیشنویس قبلی تنها به خطرات اقدام نظامی در رفح برای غیرنظامیان ساکن آنجا با توجه به شرایط موجود پرداخته شده بود.

به گفته منابعی سیاسی در رژیم صهیونیستی که نسخه به‌روزرسانی‌شده را دریافت کردند، پیشنویس پیشنهادی بارها دستخوش تغییرات و اصلاحاتی شده و در حال حاضر در شکل نهایی خود بوده و دیگر قابل تغییر نیست.

انتظار می‌رود نسخه فعلی پیشنویس قطعنامه یاد شده در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

روزنامه عبری زبان «معاریو» در ادامه نیز به نقل از منابعی اسرائیلی نوشت، «اصلاحات جدید پیش‌نویس نهایی قطعنامه‌ای که آمریکایی‌ها جهت ارائه فوری آن برای رای‌گیری در شورای امنیت تهیه کردند، وخامتی جدی در تنظیم و لحن برای اسرائیل است.»

منابع یاد شده تاکید کردند، «در تنظیم نهایی پیش‌نویس قطعنامه آمریکا اجازه مانورهای نظامی زمینی به ارتش اسرائیل داده نشده و در آن ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به احتمال اجرای عملیات زمینی در رفح، تاکید شده که مانور ارتش اسرائیل در منطقه رفح خطر جدی نقض قوانین بین‌المللی انسانی را با خود به همراه دارد.»

به نوشته معاریو، پیش‌نویس نهایی قطعنامه پیشنهادی آمریکا حاکی از این است که تلاش‌های دیپلماتیکی جهت آغاز اجرای توافق فوری آتش‌بس انجام شده و آمریکایی‌ها حمایت خود را از این تلاش‌ها برای رسیدن به یک آتش‌بس فوری و دائمی به عنوان بخشی از قرارداد تبادل اسرا ابراز خواهند کرد.

همچنین این روزنامه عبری زبان نوشت، بر اساس ارزیابی‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا تلاش خواهد کرد خیلی زود در همین هفته این پیش‌نویس را به رای بگذارد.

یکی از مسوولان ارشد رژیم صهیونیستی شنبه گفت که «آمریکا برخی کمک‌های نظامی را با تاخیر ارائه می‌کند و احتمالا اسرائیل در جنگ با حماس در غزه شکست بخورد.»

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز گفت: هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح بدون مراعات جان شهروندان، فاجعه‌بار خواهد بود.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت، قرار است «دیوید بارنیا» رئیس سرویس جاسوسی موساد فردا دوشنبه جهت ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه، به قطر سفر کند.

false
true
false
false

true