×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
استیضاح پشت استیضاح/ اختلاف دولت و مجلس تمامی ندارد

استیضاح پشت استیضاح/ اختلاف دولت و مجلس تمامی ندارد

اخبار سیاسی پایشگر– با وجود آنکه همه جناح های سیاسی کشور در حال حاضر تقویت ارتباط دولت و مجلس را یک ضرورت می دانند، با این وجود ظاهرا نمایندگان مجلس عزم خود را برای تضعیف دولت و احتمالا سرنگونی کابینه تدبیر و امید جزم کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، برغم وجود مشکلات عدیده اقتصادی و تلاش نافرجام دولت و حتی نمایندگان برای رفع این مشکلات، متاسفانه دوباره جو استیضاح برخی وزیران در مجلس اوج گرفته است. در این خصوص احتمال وصول طرح استیضاح ۳ وزیر دولت از سوی مجلس در هفته پیش رو وجود دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از طرح استیضاح سه تن از وزرای دولت دوازدهم از سوی نمایندگان خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح‌های جدید از سوی نمایندگان مجلس، گفت: طرح استیضاح حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، به تازگی به هیئت‌رئیسه مجلس واصل شده است. وی افزود: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با امضای ۲۳ تن از نمایندگان، طرح استیضاح وزیر علوم با ۴۵ امضا و طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز با ۶۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده که در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۱ آذر) پارلمان اعلام وصول می‌شود. عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره چگونگی رسیدگی به استیضاح سه تن از وزرای دولت در مجلس، اظهار داشت: پس از اعلام وصول، طرح استیضاح وزرای آموزش و پرورش، علوم و جهاد کشاورزی در مجلس، طرح‌ها جهت رسیدگی و اعلام نظر، به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود. این کمیسیون‌ها ده روز فرصت دارند تا نتیجه را به هیأت‌رئیسه اعلام کنند.

حاجی بابایی: استیضاح ظریف نظر ما نیست

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرد که استیضاح ظریف و لاریجانی نظر فراکسیون متبوعش نیست. حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیگیری‌ها از سوی جمعی از نمایندگان برای استیضاح ظریف و لاریجانی، گفت که این دو استیضاح نظر فراکسیون نیست. وی با بیان اینکه ایراداتی در عملکردها وجود دارد و افراد باید در پیشگاه ملت پاسخگوی عملکرد خود باشند، اظهار داشت: برهه فعلی زمان حساسی است و در شرایط فعلی چنین استیضاح‌هایی به نفع کشور نیست.

false
true
false
false

true