×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اعتراض مردم از عقب‌ماندگی دولت است/ مجلس نباید خانه دولت باشد

اعتراض مردم از عقب‌ماندگی دولت است/ مجلس نباید خانه دولت باشد

اخبار سیاسی پایشگر- عضو شورای مرکزی خانه احزاب گفت: مردم از ضعف و کم کاری دولتی‌ها گلایه دارند به همین جهت اعتراض آنها به دلیل عقب ماندگی و ناکارآمدی دولت نسبت به سایر ساختارهای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،حبیب الله بوربور عضو شورای مرکزی خانه احزاب در پاسخ به این سوال که تا چه حد پیشرفت در بخش‌هایی چون حوزه دفاعی و از سوی دیگر ضعف در صنعت و اقتصاد باعث فراگیر شدن اعتراض به ناکارآمدی دولت در اذهان عمومی شده است، گفت: براساس مسئولیت و اختیاراتی که به هر نهاد داده می‌شود باید آنها به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کنند از این رو در حوزه اقتدار ملی شاهد آن هستیم فرزندان انقلاب پای کار هستند و به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌های بازدارندگی ما به گونه است که همه به آن افتخار می‌کنند، افزود: حتی مخالفان نظام به این نتیجه و جمع بندی رسیده‌اند که ما در این حوزه از فرصت‌ها استفاده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم اما در حوزه‌هایی که کار دست گروه دیگر بود به جای آنکه به فرمایشات رهبر انقلاب توجه کنند همان طور که حوزه نظامی به آن فرمایشات توجه می‌کند نگاه دیگری اعمال می‌کنند و چشم و دلشان به خارج است تا به اعتقاد آنان مشکلات حل شود.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب اظهار داشت: این دست از مسئولان با اشتباهی که مرتکب شدند در مخمصه قرار گرفته‌اند و به جای آنکه پاسخگو باشند می‌گویند «آیا می‌خواهیم کره شمالی شویم، اقتدار نظامی را زیاد کنیم اما مردم در مشکلات به سر ببرند»؛ واقعاً به این کج فهمی و به این مقدار بی دینی احساس تأسف می‌کنیم.

بوربور گفت: امام حسین (ع) فرموده‌اند «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»، معتقدم آنها با این حرف‌هایی که مطرح می‌کنند نه دین دارند و نه آزاده هستند، برای آنکه می‌خواهند پیشرفت و اقتدار ملی را به عنوان شکست جا بزنند و مدعی می‌شوند اگر ما کره شمالی شویم، مردم راضی هستند!؟

وی ضمن انتقاد از ناکارآمدی مسئولان اجرایی، تصریح کرد: چه کسی مشکلات را بوجود آورده است؟، مشکلاتی که با اعتراضات مردمی روبه رو شده است. مردم از ضعف و کم کاری دولتی‌ها گلایه دارند به همین جهت اعتراض آنها به دلیل عقب ماندگی و ناکارآمدی دولت نسبت به سایر ساختارهای کشور است.

این فعال سیاسی با یادآوری مجدد این نکته که ما در سایر حوزه‌ها به پیشرفت‌های خوب و چشمگیر دست یافته‌ایم و این به دلیل توجه به رهنمودهای رهبری و توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور است، گفت: کنار هم قرار دادن پیشرفت‌های کشور نشان دهنده آن است مسئولان اجرایی ضعیف عمل می‌کنند، چون ما در سایر حوزه‌ها پیشرفت داشته‌ایم. آقایان با عملکرد ضعیف، کم کاری، پیر بودن دولت، عدم تفکر درست و دروغ گفتن به مردم نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده‌اند.

مجلس در ایجاد مشکلات سهم دارد

بوربور به انتخابات دوم اسفند سال جاری پرداخت و با بیان اینکه مردم باید برای سرنوشت خود درست تصمیم گیری کنند، اظهار داشت: اگر مردم اشتباه گذشته را تکرار کنند حتماً مشکلات آنها بیشتر می‌شود بنابراین مجلس آینده باید مجلسِ ملت و نه مجلسِ دولت باشد چرا که اگر مجلس فعلی به وظایف خود که قانون گذاری و نظارت است درست عمل می‌کرد این مشکلات ایجاد نمی‌شد.

وی یکی دیگر از ناکارآمدی‌های دولت را در مسئله افزایش قیمت بنزین دانست و با اشاره به اینکه دولت خواب بود و پس از آنکه بیدار شد تصمیم گیری کرد، گفت: آنها با این تصمیم آرامش مردم را در یک شب عزیز به هم زدند به همین جهت معتقدم دولت نه آنکه فقط بی تدبیر است بلکه در بعضی موارد مغرضانه عمل می‌کند. احساس می‌کنیم دولت می‌خواهد شرایطی بوجود بیاورد کا باز رایزنی با کشورهای خارجی را داشته باشد.

false
true
false
false

true