×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اعطای بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری

اعطای بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری

اخبار بانک و بیمه پایشگر– عضو هیات مدیره بانک مسکن از اعطای ۲۰ هزار و ۴۵ فقره تسهیلات روستایی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ توسط این بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر ، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا با اشاره به اعطای تسهیلات روستایی این بانک در سال جاری گفت: بانک مسکن از ابتدای سال جاری مبلغ ۱۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن روستایی به تعداد ۲۰ هزار و ۴۵ فقره پرداخت کرده است که این تسهیلات شامل ساخت، خرید، جعاله و مرابحه می‌شود.

وی افزود: از تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلاتی که در بخش روستایی اعطا شده است، ۱۰ هزار و ۴۲ فقره آن به مبلغ ۶ هزار و ۳۶ میلیارد ریال فروش اقساطی شده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: دستورالعمل سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲ میلیارد ریال نیز از دی ماه سال جاری به شبکه بانک مسکن ابلاغ شده و قابل اجرا می‌باشد.

فاضلیان ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه صادره آن‌ها قبل از ابلاغ نامه عمومی به بانک ارایه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ها در دفترخانه ثبت نشده باشد با ارایه معرفی‌نامه جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌توانند از تسهیلات حداکثر تا سقف ابلاغی بهره‌مند شوند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن درباره شرایط اعطای تسهیلات مذکور اظهار کرد: از آنجایی که مسکن روستایی ذیل قانون جهش تولید مسکن پرداخت می‌شود؛ بنابراین بر اساس دستورالعمل اجرای این قانون همانند طرح نهضت ملی مسکن باید در سامانه TEM به ثبت رسیده و متقاضیان کد پروژه دریافت کنند.

وی افزود: در واحدهای دارای سند، الزاما ترهین محل اجرای پروژه به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود و در واحدهای فاقد سند نیز سفته به همراه تضامین مندرج در دستورالعمل بانکداری خرد و یا ضمانت زنجیره‌ای و یا ضمانت دو نفر ضامن معتبر به عنوان وثیقه از جمله شرایط اعطای تسهیلات به شمار می‌آید.

false
true
false
false

true