×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true

اخبار بانک و بیمه پایشگر- هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین در روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۱۷ طی دیداری با رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص راهبردهای اتکائی صنعت بیمه تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پایشگر به نقل از ریسک نیوز، در این جلسه که با حضور دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی ، غلامعلی جهانگیری ،معاون اتکائی بیمه مرکزی، سید مصطفی کیائی ،مدیر عامل شرکت بیمه اتکائی امین ، اعضای هیات مدیره، مدیر اتکایی و مدیر مالی شرکت بیمه اتکایی امین برگزار گردید در ابتدا گزارشی از عملکرد شرکت بیمه اتکائی در سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ توسط مدیر اتکایی و مدیر مالی شرکت ارائه گردید و به سئوالات رئیس کل در خصوص گزارش پاسخ های لازم ارائه شد.

با توجه به صورت های مالی شرکت و سودآوری مناسب شرکت بیمه اتکائی امین در سال مالی مورد گزارش، رئیس کل بیمه مرکزی از هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین درخواست نمود افزایش میزان حق بیمه قبولی از ۵۸۰ میلیارد ریال( در سال مالی ۹۷ ) به ۸۰۰ میلیارد ریال را جهت هدف گیری و برنامه ریزی در سال مالی پیش رو در دستور کار قرار دهند.

ضمناً مقرر گردید در سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ با توجه به نیاز مبرم شرکتهای بیمه اتکائی به افزایش سرمایه و با توجه به افزایش نرخ ارز ، موضوع افزایش سرمایه شرکت بیمه اتکائی امین با حمایت بیمه مرکزی به فوریت در دستور کار شرکت قرار گیرد .

با توجه به شرایط تحریم و برنامه ریزی بیمه مرکزی در رشد و توسعه صنعت بیمه در شرایط فعلی کشور ، هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین مصوب نمود که این شرکت در کلیه ریسکهایی که بیمه مرکزی اقدام به پذیرش می نماید مشارکت نماید و کلیه توانایی های خود را در اختیار معاونت محترم اتکایی بیمه مرکزی قرار دهد.

همچنین با توجه به موافقت نامه اقتصادی وزارت امور خارجه با کشور سوریه در مورد همکاری با شرکت های بیمه سوریه بحث و تبادل نظر شد، مقرر گردید بیمه اتکایی امین با حمایت بیمه مرکزی وارد بازار بیمه اتکایی سوریه گردد.

بر این اساس با بررسی توانمندی بازار بیمه عراق تصمیم گرفته شد ،نماینده شرکت بیمه اتکایی امین به عراق اعزام و ضمن مذاکره با شرکت های بیمه عراقی در مورد تقویت همکاری بیمه ای دو کشور از طریق بیمه مرکزی عراق و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.

در پایان هیات مدیره شرکت از برنامه های در دست اجرای بیمه مرکزی در رشد و توسعه صنعت بیمه ودعوت از هیئت مدیره و رهنمودهای ارزنده ایشان به شرکت بیمه اتکائی امین، از رئیس کل بیمه مرکزی تشکر و قدردانی نمود.

false
true
false
false

true