×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش ۵۲ درصدی تولید حق بیمه و ثبت تراز مثبت ۱٫۸ میلیارد تومان/ ادامه افزایش ریسک، سودآوری بیمه پارسیان را کاهش می‌دهد

افزایش ۵۲ درصدی تولید حق بیمه و ثبت تراز مثبت ۱٫۸ میلیارد تومان/ ادامه افزایش ریسک، سودآوری بیمه پارسیان را کاهش می‌دهد

اخبار بانک و بیمه پایشگر– بیمه پارسیان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و در مقابل دو هزار و۹۹۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز عملیاتی مثبتی یک هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، شرکت بیمه پارسیان که با نماد “پارسیان” و سرمایه ثبت شده ۱۲ هزار میلیارد ریال در بازار بورس تهران در حال فعالیت است، گزارش عملکرد آذر ماه را منتشر کرد.

براساس این گزارش بیمه پارسیان در آذر ماه ۷۰۸ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد و ۴۸۹ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد وتراز مثبت ۲۱۹ میلیارد تومان را ثبت کرد که در مجموع حق بیمه تولیدی این شرکت در این دوره ۹ ماهه به چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان رسید و خسارت پرداختی هم به دو هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

عملکرد بیمه پارسیان در قالب جدول

حق بیمه تولیدی ۵۲ درصد و خسارت پرداختی ۷۶ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش یافت، اختلاف ۲۴ درصدی سرعت رشد خسارت نسبت به حق بیمه تولیدی حاکی از افزایش ریسک در این شرکت است، بطوری که نسبت خسارت دراین دوره به ۶۲٫۲۴ درصد افزایش یافت، در حالی که در دوره مشابه سال گذشته ۵۴٫۰۱ درصد بود که ادامه این روند می‌تواند باعث کاهش سودآوری این شرکت شود.

بیمه پارسیان در دوره مشابه سال گذشته سه هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده بود و در مقابل یک هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد و تراز مثبت یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ثبت کرد، تراز عملیاتی این شرکت در این دوره ۲۵ درصد افزایش یافت.

پرتفوی بیمه پارسیان در این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشت و بیمه ثالث ۳۹ درصد، درمان ۱۹ درصد، بدنه خودرو ۹ درصد و بیمه‌های زندگی ۸ درصد سهم از تولید حق بیمه داشتند و در بخش خسارت هم بیمه ثالث ۳۴ درصد، درمان ۳۹ درصد، بدنه خودرو ۱۲ درصد و بیمه‌های زندگی ۵ درصد سهم از خسارت پرداخت شده داشتند.

false
true
false
false

true