×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش ۶۱ درصدی هزینه‌های اداری و کاهش ۸۹ درصدی سود عملیاتی/ مدیریت ناکا‌ر‌آمد سرمایه‌گذاری، بیمه معلم را از ریل سودآوری خارج کرده است

افزایش ۶۱ درصدی هزینه‌های اداری و کاهش ۸۹ درصدی سود عملیاتی/ مدیریت ناکا‌ر‌آمد سرمایه‌گذاری، بیمه معلم را از ریل سودآوری خارج کرده است

اخبار بانک و بیمه پایشگر– شرکت بیمه معلم در نه ماهه سال جاری برغم عملکرد نسبتا موثر در شاخص کسب سود خالص، در حوزه درآمدهای سرمایه‌گذاری، اما کارنامه درخشانی از خود به جای نگذاشته است.
به گزارش خبرنگار بانک و بیمه پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، این رسانه در ادامه بررسی عملکرد شرکت‌های بیمه با هدف ریشه‌یابی نقاط ضعف و ضرورت برطرف کردن آنها توسط مدیران ارشد این مجموعه‌ها، در گزارش شماره ۷ خود به بررسی عملکرد شرکت بیمه معلم می‌پردازد.
حاصل فعالیت ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیمه معلم ، ثبت ۵۵ میلیارد تومان سود خالص ،۲۱۷ میلیارد تومان سود انباشته و شناسایی ۱۳۲ ریال سود خالص برای هر سهم بود. سود خالص ۸۲ درصد، سود انباشته ۲۴ درصد و سود هر سهم۸۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته‌اند.
شرکت بیمه معلم که با نماد “ومعلم” و با سرمایه ثبت شده نزدیک به ۴۲۰ میلیارد تومان در فرابورس ایران فعالیت می‌کند، صورت های مالی منتهی به پایان آذرماه سال ۱۴۰۰ (حسابرسی نشده) را منتشر کرد.
براساس این گزارش، این شرکت خصوصی ۲۶۷۳ میلیارد تومان حق بیمه در این دوره ۹ ماهه تولید کرده که ۲۰۷۴ میلیارد تومان از آن حق بیمه خالص یعنی سهم نگهداری این شرکت بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است و۲۲۸۴ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که خالص خسارت پرداختی شرکت با رشد ۷ درصدی در این دوره زمانی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۱۵۳۰ میلیارد تومان رسیده است. این رقم در سال گذشته ۱۴۳۳ میلیارد تومان بود.
درآمد های بیمه‌‍ای این شرکت فرا بورسی در پایان فصل سوم سال جاری به رقم ۲۱۴۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل تنها ۹ درصد افزایش داشته است. این رقم در پایان آذر ماه سال گذشته ۱۹۶۵ میلیارد تومان بود.
افت ۱۰۰ درصدی درآمدهای سرمایه گذاری از منابع بیمه ای بیمه معلم نیز حاکی از ضعف شدید مدیریت در بخش سرمایه‌گذاری ها است که منجر به کاهش ۸۲ درصدی سود این شرکت دراین دوره زمانی است که ادامه این روند می‌تواند تا پایان سال بیمه معلم را از ریل سود آوری خارج کند.

بیمه معلم در این دوره از این محل هیچ درآمدی کسب نکرده است، در حالی که در دوره مشابه سال گذشته ۵۷۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود.
سرفصل سایر درآمدهای بیمه‌ای بیمه معلم ،۳۳ درصد رشد داشته است و از رقم ۵۰ میلیارد تومان در پایان آذر ماه ۱۳۹۹ به رقم ۶۶ میلیارد تومان در پایان آذر ماه ۱۴۰۰ رسیده است.
سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای ۱۱۰۷ میلیاد تومان در پایان فصل سوم سال گذشته به ۱۷۳۴میلیارد تومانی در پایان فصل سوم سال جاری رسید که حاکی از رشد ۵۷ درصدی است و هزینه های اداری و عمومی ۶۱ درصد افزایش داشته است، سایر درآمدها وهزینه های عملیاتی شرکت ۶۶ درصد کاهش و سود عملیاتی ۸۹ درصدکاهش یافته است.
مدیرت ناکارآمد در سرمایه گذاری منابع بیمه ای یکی از دو بخش اصلی درآمدی شرکت های بیمه ای است و حتی اصلی ترین بخش بشمار می آید. در سه فصل نخست سال جاری این مدیریت ناکارا موجب شده تا سود خالص این شرکت ۸۲ درصد، سود انباشته ۲۴ درصد و سود هر سهم۸۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته باشد که ادامه این روند می تواند بیمه معلم را تا پایان سال جاری از ریل سودآوری خارج کند.

false
true
false
false

true