×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اوراق سایپا با سود ۱۶ درصدی از فردا در بورس پذیره نویسی می شود

اخبار بورس پایشگر-مدیریت ابزارهای نوین مالی بورس تهران اعلام کرد: اوراق مرابحه شرکت واسط مالی دی چهارم به منظور تامین مالی شرکت سایپا از روز گذشته در فهرست بازار اوراق بدهی بورس تهران در نماد معاملاتی”صایپا۰۱۲” درج شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،این اوراق از فردا تا روز چهارشنبه ۲۲ اسفند به مدت سه روز کاری جهت خرید قطعات و مجموعه های تولید خودروی مورد نیاز این شرکت از طریق بورس تهران مورد پذیره‌نویسی قرار می‌گیرد و سپس معاملات ثانویه آن آغاز می شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۶ درصد است که اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان اوراق واریز می شود.

بانک های سپه و ملی به ترتیب ضامن پرداخت اصل و سود این اوراق به مبلغ ۵۵۰ و ۱۵۰ میلیارد تومان هستند. پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را کنسرسیومی از شرکت های تامین سرمایه مشتمل بر شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان، تامین سرمایه امید به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و تامین سرمایه تمدن به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به عهده دارند.

بنابراین گزارش،در این اوراق، شرکت واسط مالی دی چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات و مجموعه های تولید خودرو) شرکت سایپا (بانی) را نقداً از طریق شرکت سازه گستر سایپا (حق العمل کار) از فروشندگان خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت بیع مرابحه ی نسیه به بانی خواهد فروخت . همچنین بانی متعهد می شود در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی به دارندگان اوراق پرداخت کند.

false
true
false
false

true