×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ایران‌خودرو: شکایت‌های کیفی محصولات ۴۱ درصد کاهش یافت

ایران‌خودرو: شکایت‌های کیفی محصولات ۴۱ درصد کاهش یافت

اخبار اقتصادی پایشگر- گروه صنعتی ایران‌خودرو در یک اینفوگرافی، ضمن اشاره به برخی نتایج اجرای طرح تحول کیفیت و پروژه‌های بهبود کیفیت محصولات، اعلام کرده است که ۴۱ درصد شکایت‌های از باب کیفیت محصولات این گروه صنعتی در مهر ماه امسال نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته، کمتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، این گروه صنعتی مدعی شده که در راستای اجرای طرح تحول کیفیت و تعریف ۲۷۹ پروژه بهبود کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو در سال جاری نتایجی همچون ارتقای رضایتمندی مشتریان، رضایت از فرآیند فروش، رضایت در زمان تحویل، ارتقا شاخص کیفیت تحویل و… حاصل شده است.

بر اساس اینفوگرافی ارائه شده توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، در مهر ماه سال جاری نسبت به فصل زمستان سال ۱۴۰۰:

– شاخص ارزشیابی محصولات ایران‌خودرو ۱۱.۵ درصد ارتقا یافته است. در این میان بیشترین بهبود در محصولات دناپلاس، تارا و پژو پارس کسب شده است.

– شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان ۳۷ نمره ارتقا داشته و امتیاز ۲۷۳ در سه ماهه ابتدایی مالکیت خودرو نسبت به بهمن ماه سال ۱۴۰۰ کسب شده است.

-شاخص رضایتمندی مشتریان، ۲۲ امتیاز ارتقا پیدا کرده است و امتیاز ۶۸۵ در خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به بهمن ۱۴۰۰ کسب شده است.

– شاخص رضایت مشتریان از فرآیند فروش رشد ۴۴ امتیازی را ثبت کرده و امتیاز رضایت ۷۰۸ کسب شده که ۳۱ امتیاز بالاتر از متوسط رضایت از خدمات فروش صنعت است.

– شاخص کیفیت تحویل خودرو به مشتریان نیز ۱۸ امتیاز ارتقا یافته و امتیاز ۷۱۵ نسبت به امتیاز پایان سال ۱۴۰۰ کسب شده است.

– شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل نیز ارتقای ۳۴ درصدی داشته و از عدد ۵.۹ در فروردین ماه امسال به ۳.۹ در آبان ماه رسیده است.

– شاخص رضایت مشتریان در زمان تحویل خودرو نیز با ارتقای ۴.۹ درصدی از عدد ۷۲.۴ درصد در فروردین ۱۴۰۱ به ۷۷.۳ درصد در مهر ماه امسال رسیده است.

گفتنی است که پیش‌تر، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو، ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی را از محورهای اصلی برنامه راهبردی تحول کیفیت محصولات این گروه خودروسازی خوانده و اعلام کرده بود: گروه صنعتی ایران‌خودرو، کسب حداکثری رضایتمندی مشتریان، استقرار و اجرای کامل طرح جامع کیفیت و تولید را زیر بنای برنامه راهبردی تحول کیفیت محصولات و خدمات خودرو قرار داده و به این منظر، جریان کیفی‌سازی محصولات و خدمات در قالب ۱۶۱ برنامه عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرده بود: تمرکز بر خواسته‌ها و انتظارات مشتریان در شاخص‌های کیفی، گسترش نظارت کیفی بر همه واحدهای موثر در زنجیره ارزش تولید، فرآیند محوری در پیشبرد فعالیت‌ها، استانداردسازی رویه‌ها و مشخصه‌ها و دست‌یابی به بالاترین استانداردها در کیفیت محصولات و خدمات در کنار برنامه‌های متعدد دیگر، از اقدامات اصلی در حوزه کیفیت در سال ۱۴۰۱ است. در بستر سیاست‌ها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود در سطح این شرکت، در جهت ایجاد فضای مناسب برای ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

false
true
false
false

true